اقتصاد کلان

اقتصاد مردمی از نگاه خاندوزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم که اقتصاد مردمی است که مردم در تولید نقش و دسترسی و بهره‌مندی بیشتری از منابع و درآمدهای کشور داشته باشند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احسان خاندوزی در همایش “حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت” که امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مفهوم اقتصاد مردمی به شدت مستعد مصادره به مطلوب است. به این معنا که بسته به رویکرد نظام اقتصادی مطلوب مدنظر سیاستگذاران، تعریف می‌شود. 

وی افزود: در نگاه اقتصاد سرمایه‌داری، از آنجا که امکان‌ها و آزادی‌های ویژه‌ای برای مردم فراهم کرده است، می‌تواند ادعای سردمداری اقتصاد مردمی داشته باشد. همچنین، در نگاه اقتصاد چپ‌گرایانه نیز فراهم کردن شرایط برای طبقات مختلف در جهت بهره‌مندی از حداقل امکانات و مالکیت برای هر فرد، می‌توان ادعای اقتصاد مردمی را داشت. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در اقتصاد ایران زمانی می‌توان گفت که به سمت اقتصاد مردمی حرکت شده که  دسترسی بیشتر طبقات مختلف مردم به سرمایه‌ها و مواهب اقتصادی محقق شود، مردم از منافع تولید و درآمدهای کشور بیشتر بهره‌مند شوند و بتوانند نقش‌آفرینی بیشتری در تولید و فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند.

ادامه دارد 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا