کسب و کار

صادرات سنگ به خریداران ترکیه + تاجر سنگهای قیمتی در دبی

صنعت مدرن تجارت سنگ های قیمتی منبع درآمد بالایی برای کسانی است که در این زمینه فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این سنگ ها از مواد معدنی مختلف و ارگانیک ساخته شده اند و دارای رنگ های متنوع و چشم نوازی هستند. سنگ های قیمتی بیشتر در صنعت جواهر به کار می روند.

تاکید افراد متخصص در این زمینه این است که از خام فروشی سنگ های قیمتی جلوگیری شود.

همچنین بخوانید

پنج بازارچه خرید و فروش سنگ های قیمتی در اصفهان، کرمان، همدان، مشهد و دوغارون واقع شده است.

بیش از ۲۵۰ نوع سنگ قیمتی از جمله گارنت ها، سنگ یاقوت، فیروزه، کوارتز، مالاکیت و … است.

موضوع بسیار مهم این است که گوهر سنگ ها درآمد ارزی و اشتغال خوبی دارد که با مقداری سرمایه گذاری می تواند برای رونق اقتصاد خانوار ها نقش بسیار مهمی داشته باشید.

آمار ها نشان می دهد که ارزش صادرات سنگ های قیمتی ایران سالانه تقریبا ۵۰۰ میلیون دلار است.

همچنین برخی از انواع سنگ ها ،در صادرات سنگ به ترکیه از حجم بسیار بالایی برخوردار می باشند. به سادگی می توان گفت که کشور ایران یکی از بهترین صادرکنندگان سنگ به ترکیه است می باشند که بسیار پرسود است.

کشور ترکیه همسایه کشور ما است و در سال های اخیر صادراتمان به این کشور بسیار چشمگیر بوده است. ایران و ترکیه روابط سیاسی بسیار خوبی با هم دارند و همین موضوع باعث شده تا کشور ترکیه یکی از شریک های مهم تجاری ما محسوب شود. کالاهای زیادی از سمت ما به این کشور فرستاده می شود که سود بسیار خوبی دارد.

دلالان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی:

افرادی هستند که کارشان فروش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به علاقه مندان این کالا در شهر دبی می باشد.

اگر شما عزیزان قصد فروش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خودتان را در این شهر دارید، می توانید با این دو دسته از افراد ارتباط بگیرید، چرا که احتمال فروش سنگ ها به این دو دسته از افراد بسیار بیشتر از سایر اقشار است.

مهم ترین سنگ هایی که امروزه از ایران به کشور امارت و شهر دبی صادر می شود، سنگ های فیروزه و عقیق است، که این سنگ ها برای خریداران سنگهای قیمتی در دبی هم غالبا به صورت چمدانی صادر می شوند.

همانطور که قبلا گفته شد، تاجری که این سنگ ها را صادر می کند، آنها را در چمدان خود قرار داده و به کشور مقصد سفر می کند و در آنجا به فروش می رساند و در هیچ جایی میزان صادرات آنها ثبت نمی شود.

سوال دیگری که اغلب عزیزان از ما می پرسند این است که چگونه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خود را به کشورهای خارجی صادر کنیم؟

برای اینکه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خود را صادر کنید، باید ابتدا دیده شوید و آن دسته از افرادی که خواهان خرید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستند، شما را پیدا کنند و از شما بخواهند که سنگ های قیمتی را برایشان تامین کنید.

در مرحله بعد برای جلب نظر مشتری و گرفتن درخواست برای تامین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، باید عکس ها و فیلم هایی از زوایای مختلف سنگ ها را برای آنها ارسال کنید، تا اعتماد آنها جلب شود.

بهترین روش صادرات سنگهای قیمتیپس از جلب اعتماد مشتری، باید سعی داشته باشید که پول را از مشتری دریافت کنید، بعد از دریافت پول به راحتی می توانید از طریق شرکت های حمل ونقل، روش DHL، روش TNT یا از طریق شرکت پست ایران، سنگ های قیمتی را برای مشتریان در هر جایی از کره زمین بفرستید.

تاجران و فعالین اقتصادی که قصد دارید به تازگی وارد این کار شوید یا در این حوزه تجربه زیادی دارید که در پی جذب مشتریان بیشتری هستید، بهتر است با یک مشاور فروش و برندسازی حرفه ای و متخصص ارتباط بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

پس شما عزیزان برای شروع کار و مطلع شدن از نحوه صحیح برندسازی در بازارهای جهانی، برای افزایش مشتری و جذب مشتریان بزرگ در دنیا، می توانید با مشاورین تجاری آرادبرندینگ در ارتباط باشید.

مؤلفه زیبایی در سنگ های قیمتی

بر اساس زیبایی، محصولاتی که به صورت زیبایی بوده و یا کالاهایی که برای تزئینی به کار می روند، معمولاً قیمت خاصی ندارند. از این کالا ها فرش های دست بافت و چوب های زینتی و تزئینی می توان نام برد که حاشیه سود بسیار خوب دارند. مثلا اگر شما یک سنگ ۵۰ هزار تومانی در ایران بخرید؛ قطعاً آن را ۵۰ دلار می توانید در یک کشور دیگر بفروشید.

به امید روزی که تاجر سنگ قیمتی دست از خام‌ فروشی برداشته و از این منابع و پتانسیل های ایران استفاده کرده، ارزش افزوده به آن اضافه کنیم و محصولمان را به صورت خام با سود بفروشیم؛ یعنی آن سودی که قرار است در خام فروشی داشته باشیم، باز هم به صورت فرآوری شده این سود را داریم به علاوه ارزش افزوده که ما به آن اضافه کردیم.

این صورت فروش که کشوری بیاید به صورت اکسوورک محصول ما را ببرد، ما حتی زحمت نکشیم که آن را خارج از مرز تحویل دهیم، حداقل از این مسیر سودی بدست بیاوریم؛ این امر باعث می شود اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا