امور زیربناییراه و ساختمان

آخرین وضعیت ‌آزادراه‌های همت- کرج و پلور- پردیس

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها آخرین وضعیت آزادراه همت- کرج و پلور- پردیس را تشریح کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، سید حسین میرشفیع با اشاره به تغییرات انجام‌شده در روند ساخت آزاد راه همت- کرج اظهار داشت: انتقال ساخت واریانتی از میدان امام حسین (ع) شهر کرج به کمربندی شمالی این شهر موجب افزایش هزینه و احجام عملیاتی این پروژه شد.  با آغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال گذشته، پس از اصلاح طرح مطالعاتی، طرح جایگزین پل بزرگ با دهانه‌ای به عرض ۱۳۰ متر انجام شد.

وی افزود: همچنین دو دستگاه تونل ۵۰۰ متری در موازات یکدیگر باید ساخته می‌شد که طی ماه جاری حفاری بخش head آن تکمیل و مسیر دو طرف تونل دوم نیز باز شد. لذا انجام عملیات لاینینگ و کف برداری در دست انجام است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها تأکید کرد: ۴ ماه پس از تأمین منابع موردنیاز برای تملک زمین‌ها و معارضین تاسیساتی و سهم مشارکت دولت، ساخت این پروژه به اتمام میرسد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به بازدید معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از این آزادراه در سال گذشته خاطرنشان کرد: در آن زمان شاخه جنوبی برای انشعاب بزرگراه شهید همت به انبار نفت در جاده فردیس طراحی‌شده بود که به دستور ایشان و با توجه به کمبود منابع از دستور کار شرکت ساخت و توسعه حذف گردید. بر این اساس منابع مورد نیاز از حدود ۴۰۰ به ۲۲۰ میلیارد تومان تقلیل یافت.

میرشفیع همچنین از ساخت آزادراه پلور- پردیس با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا خبر داد و گفت: ساخت این آزادراه فاصله ۳۵ کیلومتری بین پلور تا پردیس موجب کاهش ۱۰ کیلومتری این مسیر می‌شود. همچنین علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، ارتفاع مسیر عبوری از ۲۸۰۰ متر به ۲۲۰۰ متری کاهش می یابد که تأثیر آن کاهش مصرف سوخت و ایمنی در فصل سرما بسیار محسوس خواهد بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از دیگر اقدامات قابل‌توجه در حوزه آزادراهی تصریح کرد: در صورت تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است، دیگر ترافیک سنگین با مبدا بندر امام به طرف تهران انگیزه‌ای برای عبور از محور ازنا-شازند نخواهند داشت و در ایمنی این محور موثر خواهد بود.

به گفته وی تا نیمه دوم سال آینده بخش‌هایی از آزادراه اراک-خرم‌آباد به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

میرشفیع یادآور شد: درحالی‌که جاده اصلی ازنا-شازند برای تردد‌های محلی ساخته شده است اما امروزه به‌عنوان یک جاده ترانزیتی استفاده می‌شود و باعث افزایش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می‌شود.

 

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا