امور زیربناییتعاون و اشتغال

بزرگترین کار فرهنگی و اجتماعی اشتغال است

مشهد ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تلقی ما این باشد که بزرگترین کار فرهنگی و اجتماعی، اشتغال و داشتن دغدغه ایران قوی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد چکشیان ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح خانه فرهنگ کار و تلاش اظهار کرد: وقتی درباره کار فرهنگی و اجتماعی حرف می زنیم باید تلقی خود را تغییر دهیم و باید تلقی ما این باشد که بزرگترین کار فرهنگی و اجتماعی، اشتغال و داشتن دغدغه ایران قوی است.

همچنین بخوانید

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این راستا باید مدلی از تور کارآفرینی تعریف کنیم که وقتی فردی به کارخانه‌ای پا می‌گذارد، اول به درک ارزشمند بودن خود مفهوم کار برسد نه اینکه به این موضوع فقط نگاه اقتصادی و مالی داشته باشد.

وی با تاکید بر ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار اظهار کرد: ارزشمند بودن کار و مؤلفه‌های ارتقای فرهنگ کار یکی از جدی‌ترین کمبودهای کشور است و هر چه بیشتر پیش رویم با استانداردهای دینی و فرهنگی مان در این خصوص بیشتر فاصله می‌گیریم.

چکشیان گفت: واحدهای تولیدی موفق و کارآزموده‌در خراسان رضوی، می‌توانند بهترین محل برپایی تورهای کارآفرینی برای کارآفرینان و صاحبان ایده در این بخش باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین ارتباط اجتماعی را با مردم دارد و اجتماعی‌ترین وزارت کشور است، این وزارتخانه به بیشتر مشکلات و موضوعاتی که جامعه و مردم با آن مواجه هستند، می‌پردازد.

وی بیان کرد: دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون بیشتر از حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، چرا که امیدآفرینی بالاترین و بهترین فعالیت فرهنگی به شمار می‌رود.

چکشیان افزود: واحدهای که توانسته‌اند، روی مؤلفه‌های فرهنگ کار تمرکز بیشتری کند، می‌تواند محل برگزاری تورهای کارآفرینی باشد که کارآفرینان ارتقای فرهنگ کار و تربیت ذهن ثروتمند را مدنظر قرار دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی که درباره جامعه کار و تولید صحبت می‌کنیم، مهمترین عنصر آن یعنی نیروی انسانی یا نیروی کار مطرح است و باید به این نیرو به عنوان یک سرمایه نگریسته شود، سرمایه‌ای که غیر رقابتی ترین سرمایه سازمان بوده و کپی برداری از آن بسیار دشوار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا