اقتصاد کلان

کاهش رشد اقتصادی سومین اقتصاد جهان

اقتصادانان بلومبرگ پیش‌بینی کردند که بهبود اقتصادی ژاپن در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد کندی همزمان رشد جهانی کاهش یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از اکونومیک، بر اساس پیش‌بینی اقتصاددانان در نظرسنجی اول تا ششم جولای، سومین اقتصاد بزرگ جهان انتظار می‌رود رشد سالانه ۳.۴ درصدی در سه ماهه تا ژوئن نسبت به دوره قبل داشته باشد؛ این رقم نسبت به رشد چهار درصدی مورد انتظار در نظرسنجی قبلی کمتر شده‌ است.

پیش‌بینی می‌شود با افزایش یک درصدی که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ مشاهده ‌شود، روند بهبود از آنجا به کندی ادامه خواهد یافت.

چشم‌انداز ضعیف‌تر برای اقتصاد ژاپن نشان‌دهنده نگرانی‌های خارج از کشور است که با افزایش پیش‌بینی‌ها مبنی بر رکود احتمالی ایالات‌متحده شکل گرفته است.

کندی بیشتر در ژاپن ممکن است به این معنی باشد که نخست‌وزیر فومیو کیشیدا باید هر گونه برنامه‌ریزی برای ارائه پشتیبانی بیشتر برای مصرف‌کنندگان و مشاغل را تسریع بخشد.

در همین حال، تورم ادامه دارد و انتظار می‌رود قیمت‌های مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه در سه ماهه اول سال آینده در سطح یا بالاتر از دو درصد هدف بانک مرکزی باقی بماند.

اقتصاد در سه ماهه اول سال جاری عمدتا به دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹ بر مشاغل کاهش یافت. انتظار می‌رود که مصرف در سه ماهه دوم بازگردانده شود، در حالی که افزایش تورم در داخل و کاهش پیش‌بینی‌شده در شرکای تجاری کلیدی ژاپن، مانعی در برابر شتاب بهبود ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا