اقتصاد کلان

کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت مرغ / آنفولانزای پرندگان به جای تخم‌مرغ، مرغ را ارزان کرد

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار آرمان اقتصادی، با اشاره به کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به اوایل هفته اظهار کرد: قیمت مرغ با توجه به روز گذشته ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشته و نسبت به اول هفته با کاهش ۱۵۰ تومانی روبرو شده است و هرکیلو با قیمت ۶ هزار ۸۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها به دست مصرف کننده می‌رسد.
وی افرود: کم شدن تقاضا برای خرید مرغ دلیل این کاهش قیمت است و میزان عرضه و تقاضا قیمت روزانه مرغ را تعیین می‌کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در رابطه با قیمت اجزای مرغ در واحدهای صنفی گفت: ران مرغ بدون کمر با قیمت مرغ برابری می‌کند و هر کیلو ران مرغ با کمر با قیمت ۶ هزار و ۱۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درخصوص وضعیت آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تاثیر آن بر میزان عرضه و تقاضا گوشت مرغ گفت: انتشار بیماری آنفولانزا در بین پرندگان در میزان تقاضا برای خرید مرغ تاثیرگذار است اما مردم با آگاهی از این موضوع که این بیماری برای انسان مشکلی ایجاد نمی‌کند به شایعات اعتنا نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه بیماری در حال کنترل است اظهار کرد: این بیماری برای سلامت انسان هیچ ضرری ندارد و مردم با خیال راحت از مرغ‌های موجود در بازار استفاده کنند.
یوسف‌خانی گفت: بیماری ذکر شده بروی مرغ‌های تخم گذار تاثیر گذار است و اگر این بیماری باعث کاهش تقاضا در بازار می‌شد باید قیمت تخم‌مرغ کاهش پیدا می‌کرد که در حال حاضر قیمت تخم مرغ نسبت به اوایل هفته هیچ تغییری نداشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص قیمت تخم‌مرغ گفت: هرکیلو تخم‌مرغ در واحدهای صنفی با قیمت ۴ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود و هیچ تغییر قیمتی  نداشته است.
انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا