اقتصاد کلان

از گرانی‌ آجیل و تنقلات شب یلدا تا خیز دلار در پایان هفته / اوج گیری قیمت کره در بازار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اقتصاد در هفته جاری روزهای نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و به واسطه شب یلدا قیمت انواع آجیل، بازار عرضه و تقاضا تنقلات مخصوص این شب را تحت الشعاع قرار داد.
در اوایل هفته عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران علت رشد اقتصادی ماه‌های اخیر را حاصل افزایش تولید نفت دانست و در دوره یکساله گذشته بیشتر پیشرفت را در حوزه نفت اعلام کرد.
با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور رونق پیدا می‌کند که در گزارشی قیمت نهایی با توجه به وزن بسته، هزینه‌های پستی، بیمه و گمرک آین محاسبات آمده است.
همچنین مسکن مهر که در این روزها به یکی از دغدغه‌های اساسی متقاضیان تبدیل شده و وزیر راه نیز هر از چند گاهی گریزی به این طرح می‌زند، این طرح نیز فعلا به طور کامل به ثمر نشسته است.

لازم به ذکر است در اواسط هفته برای جلوگیری از قطع گاز شهرهای شمالی، گاز جایگاه‌های CNG در این مناطق قطع شد و این موضوع در حالی رخ داده است که اولین برف پاییزی در سالجاری، گاز شهرهای شمالی را قطع کرد.
در اوایل هفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم اعلام کرد که برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
در آستانه شب یلدا رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به افزایش عرضه میوه نسبت به تقاضا در میادین پیش بینی کرد که قیمت میوه در ایام منتهی به شب یلدا با گرانی مواجه نشود.
در این بین هزینه شب یلدا برای یک خانواده ۵ نفری محاسبه شد و همچنین هزینه های تحمیلی به تازه دامادها به واسطه رسم و رسومات قدیمی برآورد شد.
همچنین گزارش میدانی میزان از بازار آجیل و خشکبار و گفت‌وگو با یکی مغازه دارهای سطح شهر حاکی از آن بود که در آستانه شب یلدا فروش خوبی نداشته و نارضایتی خود را به دلیل قیمت بالای این اقلام دانست تا جایی که آجیل را به کالایی لوکس تبدیل کرده و توان خرید مردم را کاهش داده است.
در روزهای پایانی هفته رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در گفت‌وگو با میزان افزایش چشم‌گیر قیمت انواع کره در بازار را به دلیل وارداتی بودن این محصول اعلام کرد.
در حالی که ارزش دلار در طی دو سال اخیر در محدوده ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان در نوسان بود، در طی یک ماه اخیر ارزش دلار از محدوده ۳۶۰۰ تومان به ۳۹۰۰ تومان رسید و در طی معاملات در آخر هفته دلار قیمت ۴۰۰۰ تومان را به ثبت رساند.
در کنار این موارد، خبرگزاری میزان، گزارش‌های متنوعی در طی هفته داشت که می‌توانید آن‌ها را در صفحه گروه اقتصادخبرگزاری میزان، مشاهده کنید.

انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا