کسب و کار

هزینه وکیل پایه یک دادگستری مهریه در تهران

هزینه وکیل پایه یک دادگستری مهریه در تهران

مهریه قانونی‌ترین حقی است که زوجه می‌تواند از زوج دریافت کند، اما بسیاری از افراد از پرداخت آن امتناع می‌کنند. به همین دلیل هر روز دادگاه‌های خانواده مملو از زوجه‌هایی است که به دنبال دریافت حق قانونی خود هستند. شاید جالب باشد که بدانید، مهریه یکی از پردردسرترین دعاوی مالی است. به همین دلیل حضور یک وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند این روند را برای شما بسیار ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر کند. در نتیجه با استرس و دغدغه کمتری می‌توانید این حق قانونی را دریافت کنید.

وکیل مهریه کیست؟

وکیل مهریه در زمینه پیگیری پرونده‌های خانوادگی به‌خصوص در زمینه طلاق و دریافت مهریه، فعالیت می‌کند. چنین فردی وکیل پایه یک دادگستری بوده و به خوبی با قوانین و رویه قانونی پرونده‌های دریافت مهریه آشنا است. پرونده‌های دریافت مهریه برخلاف اینکه ساده به نظر می‌رسند، بسیار پیچیده و طولانی هستند. در قوانین جدید برای دریافت مهریه شما باید از اداره اجرای ثبت، درخواست خود را تنظیم کنید. این اداره بخشی از اداره ثبت اسناد بوده که باید برای دریافت مهریه به آن درخواست دهید.

همچنین بخوانید

وکیل پایه یک دادگستری به دلیل سال‌ها تجربه‌ای که در دریافت مهریه موکلان خود داشته می‌تواند این پرونده را حل و فصل کند. چنین شخصی به صورت پیوسته باید روی پرونده فعالیت کرده و راه‌های دریافت مهریه را مدام بررسی کند. دلیل آن هم این است که شخص مقابل یعنی زوج می‌تواند با برخی اقدامات قانونی مانند واگذار کردن اموالی که به نامش بوده، پرداخت مهریه را به تاخیر بیندازد. بنابراین، وکیل مهریه وظیفه مهمی در قبال درست پیش رفتن پرونده خواهد داشت.

 

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری مهریه چقدر است؟

حق الوکاله یک وکیل پایه یک دادگستری مهریه کاملا بستگی به سابقه کاری او دارد. اگر وکیل تجربه زیادی در زمینه پرونده‌های مهریه داشته باشد به خوبی با پیچ و خم‌های چنین پرونده‌هایی آشنا است. به همین دلیل می‌تواند راه حل‌های خوبی را پیدا کند و در نتیجه دستمزد بالاتری دارد.

علاوه بر این،‌ رقم مهریه هم در این مساله اهمیت دارد. اگر رقم مهریه به چند میلیارد تومان برسد قطعا روی افزایش دستمزد وکیل مهریه تهران تاثیر مستقیم خواهد داشت. دلیل آن هم زحمت بیشتری بوده که وکیل برای جمع آوری اسناد و مدارک باید متحمل شود. همچنین لازم است تا راه‌های زیادی را همزمان پیگیری کند تا پرونده سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.

البته این را در نظر داشته باشید که چون مهریه یک دعوی مالی بوده، رقم نهایی دستمزد باید بین وکیل و موکل تعیین شود. ممکن است یک وکیل رقم بیشتری را به عنوان حق الوکاله خود دریافت کند اما وکیل دیگری رقم بسیار کمتری را درخواست دهد. همه این موارد به رضایت و نظر طرفین بستگی دارد.

 

آیا استخدام وکیل برای دریافت مهریه الزامی است؟

به‌طور کلی برای هیچ اقدام قانونی شما اجباری به استخدام وکیل ندارید اما برخی پرونده‌ها پیچیده‌تر و مهم‌تر هستند. بنابراین، بهتر است از یک وکیل برای حل و فصل پرونده کمک بگیرید. مهریه هم از آن دست دعوی‌های مالی بوده که بین زوجین رخ می‌دهد. طبق آن، زوج موظف به پرداخت مهریه است. همانطور که در متن عقدنامه هم گفته شده مهریه عندالمطالبه خواهد بود. با این حال، بسیاری از زوج‌ها از پرداخت مهریه امتناع می‌کنند.

برای این کار هم تمام اموال خود را به نام دیگر افراد خانواده شامل والدین و خواهر و برادران خود می‌زنند. به همین دلیل اگر حتی به دادگاه درخواست هم بدهید، شخص هیچ دارایی و اموال خاصی ندارد. با این حال اگر قبل از هرگونه اقدامی با یک وکیل مهریه مشورت کنید، می‌تواند راه‌های خوبی را پیش پای شما قرار دهد. به عنوان مثال قبل از تنظیم کردن همه دادخواست‌ها شما نباید هیچ صحبتی از دریافت مهریه کنید. بنابراین زوج ممکن است نسبت به این موضوع حساسیت نداشته و تغییرات قانونی در اموال و دارایی‌های خود ندهد.

 

راه‌های به اجرا گذاشتن مهریه از طریق وکیل پایه یک دادگستری

شما با استخدام یک وکیل پایه یک دادگستری برای دریافت مهریه راه‌های مختلفی پیش روی خود دارید. هر یک از این راه‌ها شامل یک سری قوانین و اقدامات مخصوص به خود است. در اولین مرحله می‌توانید از طریق دادگاه خانواده و طرح دادخواست مهریه خود را به اجرا بگذارید. ابتدا باید دادخواست خود را در سامانه ثنا ثبت کنید. بعد از ثبت دادخواست برای دریافت مهریه، اگر رقم آن کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد به شورای حل اختلاف و اگر بالاتر از این رقم باشد، دادگاه آن را پیگیری می‌کند.

اگر هم بخواهید با کمک وکیل مهریه و از راه اجرای ثبت پیش ببرید، لازم است تا به یک دفترخانه ازدواج مراجعه و درخواست دریافت مهریه را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست، به زوج نامه‌ای ارسال می‌شود که در مدت معین مهریه را پرداخت کند.

سخن پایانی

با تمام این توضیحات، تصمیم استخدام وکیل پایه یک دادگستری برای دریافت مهریه به عهده شما است. با این حال توصیه می‌کنیم تا اگر پرداخت حق الوکاله برایتان سخت نیست از این طریق اقدام کنید، زیرا احتمال به نتیجه رسیدن آن بیشتر است. وکلای تخصصی عدل ایرانیان، با دهه‌ها تجربه در زمینه وکالت مهریه می‌توانند همراه موثری در این مسیر باشد. از مزایای استخدام وکیل از موسسه عدل ایرانیان این است که تا پایان پرونده همیشه دو وکیل همزمان روی پرونده شما فعالیت می‌کنند. همچنین شما را از روند ماجرا و نحوه حصول مطلع خواهند کرد. برای رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۷۷۸۳ تماس بگیرید.

منبع : گروه وکلای تخصصی عدل ایرانیان

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا