امور زیربناییراه و ساختمان

اعطای وام نوسازی به ۹ هزار خانه فرسوده

مدیرعامل بانک مسکن از اعطای دو هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان وام نوسازی بافت فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود شایان درخصوص ارائه تسهیلات نوسازی به متقاضیان در بافت فرسوده گفت: در مجموع از ابتدای اجرای طرح (سال ۱۳۹۸) تاکنون تعداد ۳۳ هزار و ۹۱۸ واحد مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده به بانک معرفی شدند که بانک با تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۳ واحد قرارداد به مبلغ چهار هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان منعقد کرده است.

وی با تفکیک دولت سیزدهم از دولت دوازدهم در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم (شهریور ماه ۱۴۰۰) تاکنون تعداد ۹ هزار و ۹۶۱ واحد برای تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شدند که بانک با تعداد ۹ هزار و ۲۷ واحد به مبلغ دو هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن درخصوص ارائه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ تصریح کرد: در طی این مدت نیز تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۷ واحد به بانک برای انعقاد قرارداد معرفی شده بود که بانک مذکور طی این مدت با تعداد ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد قرارداد ارائه تسهیلات نوسازی به مبلغ یکهزار و ۸۹۸ میلیارد تومان منعقد کرد.

گفتنی است، بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد.

همچنین یادآور می‌شود تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ به بعد اجرایی و عملیاتی شد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا