امور زیربناییراه و ساختمان

١٨٠ هزار واحد روستایی در حال ساخت است/ تشکیل ١۵ ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه ١٨٠ هزار واحد روستایی در حال ساخت است، از تشکیل ١۵ ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده خبر داد.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، اکبر نیکزاد در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران، با بیان اینکه ١٨٠ هزار واحد روستایی و ١٠٠ هزار واحد شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت و اجرا است، گفت: امروز تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار دارای طرح هادی هستند و سیاست ما این است که محیط روستا را برای مردم روستایی برای سکونت مناسب کنیم.

وی با اشاره به حضور بنیاد مسکن در مناطق و استان‌های آسیب‌دیده اظهار داشت: در ٩ منطقه زلزله‌زده و در شش منطقه سیل‌زده ستاد بحران تشکیل داده‌ایم و در حال بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستیم و امروز هیچ خبری از بلاتکلیف مانده بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده نمی‌بینیم.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به ساخت ١٨٠ هزار واحد مسکونی در شهر تهران تصریح کرد: قرار بر این است که ١٠ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و شهرداری تهران در پایتخت ساخته شود که اواخر سال گذشته ساخت سه هزار واحد آن آغاز شد و هفت هزار واحد باقی ماند. 

به گفته نیکزاد، قرار بر این بود که خرداد ماه ساخت هفت هزار واحد باقی مانده آغاز شود و ما از تاخیر ایجاد شده ناراحت بودیم اما به سرعت ساخت سه هزار واحد در منطقه ١٨ را آغاز کردیم و چهار هزار واحد دیگر هم در قالب پروژه‌های دیگر به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته که پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی در تهران را آغاز کردیم و خط متروی ۴ مترو هم همزمان در حال ساخت بود و قرار بر این است که خط چهار مترو امسال به بهره‌برداری برسد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا