امور زیربناییراه و ساختمان

هزینه اعلام شده طرح جهش ملی مسکن با واقعیت فاصله دارد

تهران- رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: هزینه اعلام شده طرح جهش ملی مسکن با واقعیت فاصله دارد و در آن هزینه پروانه ساخت، خدمات مهندسی، محوطه سازی، بیمه تامین اجتماعی و … مبهم است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: کلی بودن قراردادها و ابهامات قیمتی در طرح جهش تولید مسکن، سبب شده تا ارتباط خوبی بین انبوه‌سازان و این طرح شکل نگیرد.

همچنین بخوانید

رئیس کانون سراسری انبوه سازان افزود: قراردادهای ارائه شده از سوی اداره راه و شهرسازی از نظر ماهیت و محتوا دارای اشکال بوده و بازنگری در این قراردادهای کلی، بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: در راستای اعمال اصلاحات، جلسه‌ای با اعضای هیئت مدیره سازمان زمین و مسکن برگزار کردیم و مقرر شد تا با در نظر گرفتن نقطه نظرات انبوه سازان، بازنگری‌هایی انجام شود تا هیچیک از طرفین قرارداد در آینده دچار مشکل حقوقی نشوند.

مرتضوی بیان کرد: نادیده گرفتن افزایش قیمت‌ها و اعمال نکردن آنها در قیمت تمام شده، از دیگر مشکلات اساسی پیش رو در طرح جهش تولید مسکن است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: در قراردادهای فعلی فقط هزینه ساخت منظور شده و سایر هزینه‌ها مانند هزینه‌های پروانه ساخت، هزینه‌های خدمات مهندسی، هزینه‌های محوطه سازی، هزینه بیمه تأمین اجتماعی و مالیات گنگ و مبهم است.

وی گفت: روند فعلی قیمت گذاری فقط بر هزینه‌های ساخت متمرکز بوده که این موضوع آسیب‌ها و نگرانی‌های بسیاری را در آینده به دنبال خواهد داشت.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور تأکید کرد: باید با رفع ابهامات و لحاظ کردن همه هزینه‌های فراروی ساخت مسکن، قیمت نهایی و تمام شده را برآورد و به طور شفاف در قرارداد قید کنیم تا همه طرف‌های قرارداد به هزینه‌ها و تعهدات مالی خود واقف باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا