اقتصاد کلان

ایالات‌متحده بر لبه پرتگاه رکود اقتصادی

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که ایالات‌متحده با توجه به خطرات زیادی که با آن مواجه است، شانس کمی برای اجتناب از رکود اقتصادی دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از اکونومیک، پیر-اولیویه گورینشاس، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت: در واقع اوضاع فعلی نشان می‌دهد که احتمال اینکه اقتصاد ایالات‌متحده بتواند از رکود جلوگیری کند بسیار کم است.

وی هشدار داد که حتی یک شوک کوچک می‌تواند اقتصاد ایالات‌متحده را وارد رکود کند.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین به‌روزرسانی چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی رشد آمریکا را در سال جاری به ۲.۳ درصد کاهش داد که ۱.۴ درصد کمتر از پیش‌بینی ماه آوریل است.

پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی ایالات‌متحده در سال آینده، با رشد تنها ۱.۰ درصد کندتر شود.

بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را به شدت افزایش داده است تا تورم داغ که باعث کند شدن فعالیت اقتصادی می‌شود را کاهش دهد.

افزایش دیگری در روز چهارشنبه در پایان نشست سیاست دو روزه فدرال رزرو انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

گورینشاس گفت در حالی که بازار کار ایالات‌متحده در حال حاضر قوی است و نرخ بیکاری بسیار پایین و ۳.۶ درصد است، صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که با ادامه این سیاست‌های پولی انقباضی، بازار کار نیز به تدریج سرد و باعث افزایش بیکاری شود.

گورینچاس افزود: پیش‌بینی‌های کنونی کاهش سرعت را می‌طلبد اما نه رکود البته نشانه‌هایی از کند شدن اقتصاد وجود دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا