امور زیربناییراه و ساختمان

پروازهای حج با حداقل تاخیر انجام شد/ چندین بار موتور‌های هواپیماها را تعمیر و تعویض کردیم

سرپرست ایران ایر اظهار داشت: ١۶٢ پرواز رفت و ١۶۶ پرواز برگشت انجام شد در حالی که با محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در تعداد هواپیما داشتیم و فاصله بین پروازهای حج بسیار کوتاه بود و در این مدت چندین بار تعویض موتور داشتیم.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، شمس‌الدین فرزادی‌پور در مراسم پایان پرواز حج با بیان اینکه آخرین پرواز حج صبح امروز ساعت ۵ و ۵٠ دقیقه در فرودگاه حضرت امام به زمین نشست، اظهار داشت: سفر به حج ضیوف الرحمان است و به همین دلیل پروازهای حج را خداوند مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار سختی پروازهای حج را انجام دادیم، ادامه داد : ١۶٢ پرواز رفت و ١۶۶ پرواز برگشت انجام شد در حالی که با محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در تعداد هواپیما داشتیم و فاصله بین پروازها بسیار کوتاه بود و در این مدت چندین بار تعویض موتور داشتیم.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تاکید کرد: با وجود تمام این محدودیت‌ها پروازهای حج با حداقل تاخیر انجام شد .

فرزادی‌پور گفت: هواپیمایی که نقص فنی داشتند و فکر نمی‌کردیم به پرواز حج برسند با تلاش مهندسان پروازی تعمیر شدند و آماده پرواز حج شدند. همچنین توانستیم در مدت زمان کوتاه ترمینال سلام فرودگاه امام را برای پذیرش زائران آماده کنیم. در همین مدت کروی پروازی درگیر کرونا شدند و با مشکل بدی آب و هوا مواجه شدیم اما در نهایت علمیات جمعی حج  با همراهی دستگاه های مرتبط بدون مشکل به اجرا رسید.

وی ادامه داد: پروازهای برگشت هم در ١۶ روز انجام شد و به دلیل تراکم پروازهای حج، به طور میانگین روزانه ١۴ پرواز برگشت حج انجام شد و در مجموع حدود ۴٠ هزار حاجی در این پروازها جا به جا شدند که جابه جایی بیش از ١١ هزار نفر از فرودگاه امام انجام شد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا