امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

 زنجان خاستگاه نان بربری است

زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: زنجان خاستگاه نان بربری و از اولین شهرهای ایران بوده که این نان پر طرفدار در آن تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ولی‌الله زمانی به مناسبت ۸ مرداد (روز ملی زنجان) با اشاره به همزمانی روز زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی با آغاز ماه محرم گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان زنجان تأمین شده و به میزان کافی در انبارها، سوله‌ها و سیلوهای این استان نگهداری می‌شود.

همچنین بخوانید

وی با اعلام اینکه در استان زنجان، ۶ کارخانه تولید آرد فعالیت می‌کنند که افزون بر تأمین نیازهای مردم استان، آمادگی تأمین بخشی از آرد مورد نیاز استان‌های مجاور را نیز دارند، افزود: علاوه بر گندم، ذخایر استراتژیک سایر کالاهای اساسی این استان نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

زمانی از انجام اقدامات لازم به منظور تأمین بخشی از برنج و شکر مورد استفاده در هیئت‌های مذهبی استان زنجان در ایام محرم و صفر با قیمت مصوب خبر داد و تأکید کرد: علاوه بر این، ۳۲ واحد نانوایی برای تأمین نان مورد نیاز شهروندان شهر نیم میلیون نفری زنجان در دهه اول محرم دو شیفته شده‌اند و به صورت یک‌سره فعالیت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تأکید بر اینکه نان در سبد خرید و سفره خانوارهای زنجانی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: گفته می‌شود، زنجان خاستگاه نان بربری و از اولین شهرهای ایران بوده است که این نان پر طرفدار در آن تولید شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا