امور زیربناییراه و ساختمان

نحوه جبران خسارت سیل زدگان از منابع صندوق بیمه ساختمان اعلام شد

وزیر اقتصاد از اختصاص ۲.۵ هزار میلیارد تومان منابع به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید احسان خاندوزی درباره تخصیص ۲,۵۰۰ میلیارد تومان منابع به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: بعد از بازدید رئیس جمهور از مناطق سیل زده، مذاکراتی درباره نحوه جبران برگزار شد که به دو دسته تقسیم می‌شود. یکی برنامه کوتاه مدت بود و وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران در حال انجام آن هستند و دسته دیگر برنامه‌های جبرانی برنامه‌های بلندمدت با محوریت صندوق بیمه حوادث ساختمان است و قرار است از ظرفیت این صندوق و سایر صندوق‌های بیمه‌ای مشابه استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امروز در هیئت دولت تصویب شد، دو و نیم هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص داده شود.

وی افزود: پس از تخصیص این اعتبار بلافاصله با شرکت‌های بیمه‌ای قرار داد امضا می‌کنیم. نیازی نیستی مردم خسارت دیده به جایی مراجعه کنند.

خاندوزی یادآور شد: منابع این صندوق برای حوادث طبیعی آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از این اعتبارات صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اندک بود و برای بازسازی ۲۰۰ واحد تخریب شده زلزله امسال هرمزگان اختصاص یافته بود ولی با منابعی که به آن داده شد، برای بلایای طبیعی آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تخصیص منابع به این صندوق به جهت آنکه بیمه همگانی و فراگیر است، الزامی است. مانند بیمه شخص ثالث اما در صندوق بیمه ساختمان، این منابع بین مردم و دولت تقسیم می‌شود که ۱۰ درصد آن از طرف مردم و در قبوض برق آنها تأمین خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد، این بیمه، بیمه پایه است و مردم می‌توانند از بیمه‌های تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان با سقف‌های بالاتر استفاده کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا