امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بخش خصوصی به تولیدات مواد پروتئینی ورود کند

بندر امام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: موازنه منفی در حوزه پروتئینی در خوزستان وجود دارد و با توجه به ایجاد کمیته سرمایه گذاری در سازمان از سرمایه گذاران دعوت به همکاری می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، خدارحم امیری زاده عصرامروز چهارشنبه در آئین رونمایی از دستاورد پروژه دانش بنیان و تحول ساز مولدسازی و تکثیر ماهی سی باس دریایی آسیایی در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) تاکید کرد: خوزستان یکی از معدود استان‌هایی است که ۴ مرکز تحقیقات کشاورزی با کادر مجرب در آن وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با یادآوری اینکه محققان زیر ساخت‌های توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی را فراهم می‌کنند، افزود: خوزستان با تولید ۱۷ و ۸ دهم میلیون تن محصول کشاورزی نقش مهمی را در تولید مواد غذایی دارد.

وی افزود: خوزستان در تولید ۸ محصول مقام اول کشور را دارد که ماهی یکی از این محصولات است و همین مسئله باعث شده یک مرکز تحقیقاتی شیلاتی در کنار مراکز دیگر در استان وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی از محققان مراکز تحقیقاتی انتظار می‌رود که بیش از پیش وارد این عرصه شوند.

وی با بیان اینکه موازنه منفی در حوزه پروتئینی در خوزستان وجود دارد، افزود: با توجه به ایجاد کمیته سرمایه گذاری در سازمان از سرمایه گذاران به ویژه در بخش پروتئینی دعوت به همکاری می‌شود.

امیری زاده با اشاره به وجود پتانسیل‌های بسیار خوب شیلات در خوزستان گفت: با وجود ۸ سد در استان برای اجرای پروژه ماهی در قفس با چالش‌های زیادی مواجه هستیم در حالی که در استان‌های بالادست چندین پروژه ماهی در قفس به اجرا درآمده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا