امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران دامغانی پرداخت شد

دامغان- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به دامداران دامغانی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا قاسمی شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی رشد اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان دامغان در سال جاری به میزبانی سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی دامغان از پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به دامداران دامغانی خبر داد و بیان کرد: این طرح در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به دامداران دامغانی اجرا شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای مرغداری و دامداری در شهرستان دامغان ۷۰۰ نفر ثبت نام که از این تعداد ۴۰۰ نفر به بانک عامل معرفی که تاکنون ۳۵۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند، افزود: در دامغان ۵۳ واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد ۴۴ واحد فعال است و همچنین در سال جاری ۱۱۷ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم و اساسی دولت سیزدهم در حمایت از واحدهای دامداری پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ویژه دامداران است که مورد استقبال خوب دامداران قرار گرفت.

قاسمی با بیان اینکه تقویت و حمایت از تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و صنایع تبدیلی و غذایی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های رشد اقتصادی بخش کشاورزی در شهرستان دامغان است گفت: طرح مرغ تخمگذار از طرح‌های مهم افزایش تولید تخم مرغ در شهرستان دامغان است که تعداد ۱۲۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار در سال ۹۵ هم اکنون این عدد به ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ قطعه رسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا