انرژی

اختصاص تسهیلات ۷ هزار میلیاردی به دانش‌بنیان‌های صنعت برق

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال منابع برای اعطای تسهیلات به شرکت­‌های دانش‌بنیان صنعت برق خبر داد و گفت: شرکت‌های متقاضی می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری یا از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی ارائه دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر روح‌الله ذوالفقاری با اعلام این خبر، افزود: در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در سال ۱۴۰۱، برنامه ویژه‌ای با حمایت وزارت نیرو و شرکت توانیر برای کمک به تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش‌بنیان شرکت‌های صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف تدارک دیده شده است.

وی افزود: بر این اساس، مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال منابع توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است و این صندوق برنامه‌های حمایتی را در پنج سرفصل «تکمیل و ارتقاء محصولات دانش‌بنیان»، «توسعه زیرساخت‌های تولید محصولات دانش‌بنیان»، «تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید محصولات دانش‌بنیان»، «تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات» و «توسعه فعالیت‌های شتابدهی و مراکز نوآوری» در نظر گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه ورود فناوری‌های نوین به صنعت برق کشور تسهیل خواهد شد، گفت: می‌توان انتظار داشت علاوه بر برآورده شدن نیازهای عملیاتی این صنعت با محصولات دانش‌بنیان داخلی و پیشگیری از خروج ارز، در صادرات محصولات دانش‌بنیان مرتبط با این حوزه نیز شاهد توسعه چشمگیری باشیم. همچنین استفاده از فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف صنعت برق، اعم از بخش تولید، شبکه توزیع، سیستم‌های نظارتی، هوشمندسازی و… می‌تواند موجب ارتقاء راندمان و بهره‌وری شده و مشکلات این صنعت را به حداقل برساند. 

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین ضمن تقدیر از اقدام وزارت نیرو و شرکت توانیر در تخصیص این منابع به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ابراز امیدواری کرد که سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های مشابهی را در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور طراحی و اجرا کرده و موجبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را تسهیل کنند. 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: شرکت‌های متقاضی می‌توانند پس از مطالعه راهنمای دریافت این تسهیلات در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تعیین نوع خدمت متناسب با نیاز خود، درخواست خود را با مراجعه به سامانه غزال صندوق نوآوری و یا با مراجعه به صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی ثبت کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا