اقتصاد کلان

ارزهای آسیایی عقب‌نشینی کردند

نظرسنجی رویترز نشان داد که پیش‌بینی‌های نزولی روی ارزهای نوظهور آسیایی با این امید که سیاست انقباض پولی باعث کاهش تورم شود، تنزل کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از اکونومیک، بر اساس نظرسنجی هر دو هفته از ۱۲ تحلیلگر، پوزیشن‌های کوتاه‌مدت برای تمام ارزهای نوظهور آسیایی کاهش یافت و پیش‌بینی روی یوان چین به پایین‌ترین حد خود از اواخر آوریل رسیده است.

پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت بر روی پزو فیلیپین، دلار سنگاپور و روپیه اندونزی نیز به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته سقوط کردند.

نرخ تورم ایالات‌متحده در ماه جولای، اولین نشانه قابل توجه از تسکین پس از افزایش مداوم قیمت‌ها، نیز به بهبود احساسات در منطقه کمک کرد.

پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت روی بات تایلند به شدت پس از افزایش نرخ اول در این کشور در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت.

پس از اینکه بانک تایلند (BoT) روز چهارشنبه نرخ بهره خود را ۲۵ واحد پایه افزایش داد و چرخه انقباض خود را پس از عقب افتادن همتایان منطقه‌ای آغاز کرد، پیش‌بینی‌های کوتاه بر روی بات تایلند به پایین‌ترین حد خود از اوایل ژوئن رسید.

تایلند که به شدت به گردشگری متکی است، با بازگشت گردشگران نشانه‌هایی از بهبود تدریجی اقتصادی را مشاهده می‌کند و به بانک تایلند اجازه می‌دهد تا در سیاست پولی خود مانور دهد.

تحلیلگران به‌طور گسترده انتظار دارند که بانک تایلند به عادی‌سازی تدریجی سیاست‌ها در بقیه سال ادامه دهد.

به نظر می‌رسد بات که در میان ارزها با کمترین مدت زمان پیش‌بینی کوتاه‌مدت در این نظرسنجی قرار دارد، در مسیر بهبودی قرار دارد و از ابتدای این ماه تقریبا چهار درصد افزایش یافته است. ارزش این ارز در هفت ماهه اول سال ۱۰.۲ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا