انرژی

امضای اولین تفاهم‌نامه فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: نخستین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان به امضا رسید.

همچنین بخوانید

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بازچرخانی آب به روش تصفیه آب یکی از روش های حفظ منابع آبی به شمار می رود، اظهار کرد: پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید برای مشارکت در طرح های فاضلاب و تامین آب مورد نیاز خود پیشقدم شوند.

وی با اشاره به اینکه بازچرخانی آب در صنایع و استفاده مجدد از پساب فاضلاب یکی از تکالیف وزارت نیرو است، افزود: در استان خوزستان ۵ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان در حال ساخت است و در حال حاضر قرارداد ۲۵ ساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان برای استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه به امضا رسید.

کرمی نژاد اظهار کرد: بر اساس این قرارداد مقرر شده، اولین پساب تصفیه خانه فاضلاب در شادگان به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در فاز اول در اختیار صنایع فولاد شادگان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان تصریح کرد: امیدواریم با پایان مراحل ساخت تصفیه خانه های بندرامام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر تا پایان سال آینده، ۵۰۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب را در شبانه روز بازچرخانی کنیم و برای استفاده در اختیار صنعت و کشاورزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده، با احتساب شهر اهواز، می توان روزانه یک میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهری را در شبانه روز بازچرخانی و وارد چرخه صنعت و کشاورزی استان خوزستان کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا