امور زیربناییراه و ساختمان

​زائرین اربعین با ۲۳۰ پرواز در هفته به شهر نجف منتقل می‌شوند/ قیمت پروازها افزایش نمی‌یابد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهمترین موضوع مطرح شده در نشست امروز کمیسیون عمران عدم افزایش قیمت بلیط پروازها به کشور عراق در ایام اربعین حسینی(ع) بود، گفت: در ایام اربعین ۲۲۰ الی ۲۳۰ پرواز در هر هفته زائرین را به شهر نجف منتقل می‌کنند.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، کمال علیپور خنکداری در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در نشست امروز کمیسیون عمران چالش‌ها و معضلات صنعت حمل و نقل هوایی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع مطرح شده در نشست امروز کمیسیون عمران عدم افزایش قیمت بلیط پروازها به کشور عراق در ایام اربعین بود، اظهار داشت: مقرر شد قیمت پروازها به شهر نجف در ایام اربعین حسینی(ع) از قیمت مناسب و متعادل رفت و برگشت حدود شش میلیون تومان افزایش پیدا نکند.

وی با تاکید بر اینکه در ایام اربعین ۲۲۰ تا ۲۳۰ پرواز در هر هفته زائرین را به شهر نجف منتقل می‌کنند، عنوان کرد: مقرر شده است بعد از ایام اربعین سند جامع حمل و نقل هوایی در کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

علی‌پور خنکداری افزود: دستورکار بعدی جلسه امروز کمیسیون بررسی موضوعات حوزه حمل و نقل هوایی کشور در برنامه هفتم توسعه بود که مقرر شد سازمان هواپیمایی کشور و شرکت‌های هواپیمایی نظرات و پیشنهادات خود را به کمیسیون عمران مجلس ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان در صنعت حمل و نقل هوایی فعالیت بسیار زیادی ندارند، تصریح کرد: در داخل کشور ظرفیت ساخت قطعات، لاستیک و موتور هواپیما و همچنین شرکت‌های سازنده مانند هسا وجود دارند که باید در قالب برنامه هفتم توسعه فعال شوند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا