بین الملل

بزرگترین اتحادیه تجاری آفریقای جنوبی اعتصاب کرد

بزرگترین اتحادیه تجاری آفریقای جنوبی دست در اعتراض به فساد حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ای‌ان‌سی)، دست به اعتصاب زد و تهدید کرد کشور را به تعطیلی می‌کشاند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بزرگترین اتحادیه تجاری آفریقای جنوبی دست در اعتراض به فساد حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ای‌ان‌سی)، دست به اعتصاب زد و تهدید کرد کشور را به تعطیلی می‌کشاند.

کنگره اتحادیه‌های تجاری آفریقای جنوبی (کوساتو) اعتصاب را در سراسر کشور، شامل پایتخت، پره‌توریا و مرکز اقتصادی این کشور، ژوهانسبورگ، به راه انداخته است. این اعتصاب توسط برخی از گروه‌ها حمایت می‌شود که از جمله آنها سازمان مستقل رهبری تجاری آفریقای جنوبی هم می‌باشد.

همچنین بخوانید

کوساتو در بیانیه‌ای که در ۲۱ سپتامبر در سایت خود منتشر کرد نوشته است: کارگران برای مبارزه با پدیده غیراخلاقی و تبهکارانه دستگیری‌های دولتی و سرطان فساد، آماده‌اند.

روز قبل از اعتصاب سخنگوی کوساتو، سیزوی پالما، به هافینگتون پست آفریقای جنوبی گفته بود: هدف ما این است که فردا کشور را تعطیل کنیم، اما ما می‌خواهیم این کار را بدون استفاده از زور انجام دهیم. شما نمی‌توانید با فساد به مبارزه فساد بروید.

مشکلات اقتصادی آفریقای جنوبی به افزایش خود ادامه می‌دهند. در ماه آوریل، در نتیجه تحولات سیاسی، رتبه خزانه این کشور، توسط موسسات رتبه‌دهی فیتچ و اس‌اندپی گلوبال به «از رونق افتاده» کاهش داده شد. طبق آمار، بیکاری آفریقای جنوبی در ربع دوم ۲۰۱۷ برابر با ۲۷.۷ درصد بود؛ هرچند کوساتو در بیانیه خود نرخ واقعی بیکاری را ۳۸ درصد اعلام کرده است.

علاوه بر این، این کشور در ماه سپتامبر با تقلای زیاد خود را از دومین رکود یک دهه اخیر نجات داد و رشد اقتصادی آن برای ربع دوم تنها به ۲.۵ درصد رسید.

طبق بیانیه کوساتو، آفریقای جنوبی سالانه ۱۰.۹ میلیارد دلار را از دست می‌دهد که این مقدار به طور غیرقانونی از کشور خارج می‌شود.

 کریس وندام، تحلیل‌گر تحقیقاتی در اتاق فکر چاتم‌هوس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: درحالی‌که این اعتصاب بخشی از توالی اعتراضات به رییس‌جمهور، جاکوب زوما است، نسبت به اعتصاب قبلی بسیار سازمان‌یافته‌تر شده است. در ماه مارچ حمایت از زوما در مناطق شهری به ۲۰ درصد کاهش یافت و اعتصاب کنونی مطابق با اعتقاد عمومی است.

انتظار نمی‌رود که در انتخابات عمومی بعدی این کشور در سال ۲۰۱۹، زوما مجددا کاندید ریاست‌جمهوری شود. کوساتو و سایر گروه‌های سازمان‌یافته کارگری از معاون رییس‌جمهور حمایت می‌کنند درحالی‌که زوما از کوسازانا دلامینی زوما که همسر سابقش هم بوده است حمایت می‌کند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا