بانکبانک و بیمه

رهاورد ملی/معاون رییس جمهور: فینوداد، آینده بانک ملی ایران است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین افتتاح مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) همزمان با آغازین روز از هفته دولت با بیان اینکه امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این مرکز نوآوری باشیم، گفت: فینوداد، آینده بانک ملی ایران است و دیدگاه جدید این بانک در حوزه دانش بنیان ها، فرصت بسیار مغتنمی برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر سورنا ستاری در این مراسم با تاکید بر اینکه همکاری ما با بانک ملی ایران همواره نزدیک و بسیار دیرینه بوده است، افزود: در گذشته چالش های زیادی میان بانک ها و فین تک ها وجود داشت اما امروز دیگر کسی در نظام بانکی کشور به دنبال راه اندازی شعبه نیست و اتفاق امروز در بانک ملی ایران را می توان نمایی از این رخداد معنا کرد.
وی با بیان اینکه بانکداری به شیوه جدید ماندگار است اما بانک ها به شیوه های سنتی باقی نخواهند ماند، تصریح کرد: در دهه ۴۰ و عصر توسعه آن دوران، اتفاقات خوبی را شاهد بودیم اما این اتفاقات بر پایه فعالیت کارخانه ها بود؛ امروز این نگاه باید متفاوت باشد و شاهد توسعه مراکز نوآوری باشیم.
ستاری ادامه داد: بازیگران سنتی باید روی سیستم های جدید سرمایه گذاری کنند و خوشبختانه بانک ملی ایران در این حوزه پیشرو بوده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه قوانین در تمام دنیا همواره یکی از چالش های اصلی حوزه نوآوری بوده است، اظهار کرد: اتفاق جدید حاصل شده در قانون جهش دانش بنیان ها در کشور، در قالب ایجاد فضای سرمایه گذاری مستقیم بانک ها و همچنین معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاری در صندوق های پژوهش فناوری مسیر مثبتی را تعریف کرده است.
وی با بیان اینکه امروز نمی توان اقتصاد دانش بنیان را جز سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش پژوهش تعریف کرد، گفت: امروز بانک ها می توانند به صورت مستقیم در حوزه دانش بنیان ها سرمایه گذاری داشته باشند.
ستاری با بیان اینکه در سال های گذشته لغات بسیاری به ادبیات فناوری ما اضافه شده است، خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا برج های فناوری را توسعه داده و کارخانه های نوآوری را ایجاد کنیم. همچنین خانه های نوآوری و خلاق در تمام استان های کشور ایجاد شوند.

همچنین بخوانید

رهاورد ملی/معاون رییس جمهور: فینوداد، آینده بانک ملی ایران است

رهاورد ملی/معاون رییس جمهور: فینوداد، آینده بانک ملی ایران است

رهاورد ملی/معاون رییس جمهور: فینوداد، آینده بانک ملی ایران است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا