صنعتصنعت، معدن، تجارت

حرکت رو به رشد و شتابنده در صنعت خودرو

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران حضور یافت و از حرکت رو به رشد و شتابنده صنعت خودرو خبر داد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور در جمع خبرنگاران به دستاوردهای صنعت خودرو و عرضه آن در نمایشگاه اشاره کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه در این نمایشگاه نکات بسیار متنوعی وجود دارد گفت: صنعت خودروی ایران فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته و در چند سال اخیر با چالش هایی روبرو بوده که یکی از مهمترین دلایل این چالش ها بحث تحریم ها است.

وی با اشاره به نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: مهم این است که بدانیم چه ظرفیت هایی در این صنعت داریم و اینکه آیا این ظرفیت ها می تواند ما را به نقاط مطلوب برساند یا خیر.

وزیر صمت با اشاره به اینکه روند طی شده در صنعت خودرو رو به رشد و شتابنده است افزود: خبر خوب آن است که حرکت های مهم و قابل توجهی در بخش های دانش بنیان و فناوری های نوین آغاز شده است.

فاطمی امین یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه تحول صنعت خودرو را همکاری و هم افزایی بین شرکت های خودرو ساز و قطعه ساز مطرح کرد و گفت: اگر بتوانیم در مسیر کسب و کارهایی که پشت صنعت خودرو فعالیت می کنند تحول ایجاد کنیم اتفاق خوب و مهمی رخ خواهد داد و در نهایت این اقدامات منجر به کاهش هزینه می شود.

وزیر صمت در تشریح اقدامات صورت گرفته در ماه های اخیر در حوزه صنعت خودرو گفت: در گام اول تمرکز بر ثبات تولید بود و اکنون به مرحله ای از تولید رسیده ایم که دیگر کسی نمی پرسد چرا خودرو ناقص تولید می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: گام بعدی ما تمرکز بر ایمنی، تنوع و کیفیت است و بخشی از آن در حال حاضر در نمایشگاه ارائه شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا با تشریح و تبیین ابعاد مختلف نمایشگاه صنعت تحول خودرو برای مردم و صاحبان ایده پیام رسان این نمایشگاه باشند و وزارت صمت را در مسیر تحول و توسعه صنعت خودرو یاری کنند.

آقای فاطمی امین در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تاثیر برجام بر این صنعت گفت: برنامه های وزارت صمت نه تنها در خصوص صنعت خودرو که درباره همه صنایع بدون در نظر گرفتن تحریم ها دنبال می شود اما اگر این اتفاق بیفتد ممکن است گشایش هایی در این عرصه صورت بگیرد و کمک کننده باشد.

نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سوم تا ششم شهریور با حضور بیش از ۱۰ شرکت خودروساز و زنجیره تأمین آن‌ها و بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی، دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا