صنعتصنعت، معدن، تجارت

اجرای طرح هوشمندسازی و داده کاوی در واحدهای بزرگ صنعتی با کمک شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل مرگز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) در بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از غرفه مگفا در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران گفت : مگفا در تلاش است با استفاده از ظرفیت های وزارت صمت و ایدرو طرح های هوشمندسازی و داده کاوی مبتنی بر هوش مصنوعی را در واحدهای بزرگ صنعتی با کمک شرکت های دانش بنیان اجرا کند.

همچنین بخوانید

حسین مهویدی در بازدید سیدرضا فاطمی امین ، با اشاره به نقش و مسوولیت مگفا در توسعه فناوری های نوین به ویژه فناوری های نوین در حوزه ICT در صنایع کشور گزارشی از جدیدترین محصولات و خدمات مگفا ارایه کرد و گفت : این شرکت تلاش دارد با پیوند ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان و نیازهای فناورانه کارخانجات صنعتی در نهایت بهم رسانی کسب و کار بین آنها در قالب تعریف پروژه های فناورانه ممکن سازد.

مهویدی افزود : به عبارت دیگر مگفا با تکیه بر توانمندی های هم افزایی شده شرکت های دانش بنیان می تواند نقش پیمانکار عمومی یا مدیر طرح را در پروژه های دانش بنیان کلان ملی حوزه فناوری اطلاعات ایفا کند.

مدیرعامل مگفا ادامه داد :در همین راستا مگفا از ابتدای سال ۱۴۰۰ با انعقاد تفاهم نامه های همکاری با بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان اقدام به تعریف و اجرای پروژه های مختلف به ویژه فناوری های نوظهور از قبیل هوش مصنوعی ، هوشمندسازی و بلاکچین کرده است.

مهویدی همچنین طراحی و توسعه سامانه های نرم افزاری مورد نیاز شرکت های دانش بنیان از جمله سامانه های هوش تجاری و کنترل پروژه را از دیگر اقدامات مگفا در حوزه تسهیل و توسعه کسب و کار برشمرد.

مگفا در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران تعداد ۸ سامانه مختلف در حوزه کسب و کار ارائه کرده است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا