ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شرکت هیات ایران در همایش بین‌المللی مقابله با جرائم رایانه‌ای

پنجمین همایش بین‌المللی مقابله با جرایم رایانه‌ای به ابتکار پلیس بین‌الملل (اینترپل) و پلیس اروپائی(یوروپل ) در مقر یوروپل واقع در شهر لاهه هلند برگزارشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، هیات  ایران به سرپرستی حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشورمان (فتا) در این همایش حضور پیدا کردند.

هیات ایرانی ضمن شرکت در این نشست و کارگروه‌های جانبی  و نیز گفت‌وگو با همتایان شرکت کننده از دیگر کشورها ، نمایندگان شرکت‌ها و نهادهای انتظامی و رایانه‌ای ، آخرین تجارب علمی، فنی و حقوقی کشورمان در خصوص مقابله با جرائم رایانه ای را مطرح کرده و در خصوص  چالش های موجود و نیز آخرین پیشرفت های مربوط به کشف و مقابله با انواع جرایم رایانه‌ای به تبادل نظر پرداختند.

در این همایش که از  سال ۲۰۱۳  به طور سالانه برگزار می‌شود، نمایندگان نهادهای انتظامی ، آکادمیک و مطالعاتی و شرکت های تخصصی برنامه ساز حضور  پیدا می کنند.

همایش امسال که با عنوان ” همبستگی فعال برای امنیت بیشتر فضای رایانه‌ای” برگزار شد بر موضوعاتی  چون؛ تهدیدات سال۲۰۱۷، سرمایه گذاری برای فضای امن، چالش های نوظهور، بازار تارنماهای تاریک  تمرکز داشت و سخنرانان دانش و تجارب خود را در این زمینه ها ارائه کردند.

هیات ایرانی شرکت کننده در این نشست همچنین در حاشیه برگزاری اجلاس در محل سفارت با علیرضا جهانگیری سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام     

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا