انرژی

تغییرات اساسی در وزارت نفت کلید می‌خورد/ زنگنه تابوشکنی می‌کند؟

درحالی که بیش از یک‌ماه از آغاز به کار رسمی دولت دوازدهم می‌گذرد به نظر می‌رسد وزارت نفت در آستانه تغییرات اساسی در سطح مدیران ارشد است که گفته‌ می‌شود شامل چهار معاونت اصلی این وزارتخانه نیز بشود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، باتجربه‌ترین وزیر کابینه درحال اخذ تصمیمی است که درصورت محقق شدن، تغییرات اساسی در مدیریت چند دهه اخیر این وزارتخانه خواهد بود. گفته می‌شود حداقل دو معاون از چهار معاون اصلی وزارت نفت یعنی شرکت نفت، شرکت گاز، شرکت پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش تغییر خواهند کرد و شنیده می‌شود مدیران جدید از جمع مدیران جوان انتخاب خواهند شد که انتخاب معاونان وزیر در این سطح از بین جوانان نسبت ره روند موجود این وزارتخانه و حتی مدیریت کلان کشور یک تابوشکنی محسوب می‌شود.

این درحالی است که صنعت نفت در دولت یازدهم نیز با به کارگیری نیروهای جوان و زن به یکی از مطالبات مردم از دولت در انتخابات پاسخ مثبت داده بود و با این سنت شکنی جدید نیز میانگین سن مدیریت ارشد برای این صنعت صد ساله را کاهش خواهد داد.

همچنین بخوانید

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور اخیرا اعلام کرد دولت قصد دارد تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۳ سال سن مدیران کشور را کاهش دهد که ۸ سال از این کاهش سن مدیران کشور تا پایان دولت دوازدهم اتفاق خواهد افتاد.

برخی منتقدان معتقدند که امید می‌رود با انتصابات جدید در وزارت نفت حلقه بسته مدیریتی کشور شکسته شود و با پایان جوان‌هراسی در یکی از مهم‌ترین وزارت‌خانه‌های کشور شاهد پدیدار شدن افق تازه در مدیریت برای جهش کشور در عرصه‌های دیگر کشور نیز باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا