بانکبانک و بیمه

انعقاد تفاهم نامه بانک توسعه تعاون با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر

بانک توسعه تعاون به منظور گسترش همکاری های دوجانبه و ارائه خدمات بانکی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر تفاهم نامه امضا کرد.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت:۱۳ سال از تاسیس جوان ترین بانک توسعه ای کشور گذشته است.این بانک با ۴۴۸ شعبه و باجه مشغول خدمت رسانی به شهروندان است.
سید باقر فتاحی افزود:بین وظایف بانک و صندوق بیمه اجتماعی اشتراکات زیادی وجود دارد.
به گفته وی، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری تا کنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این سرفصل پرداخت کرده است که از این ناحیه ۵۵ هزار شغل پایدار در سراسر کشور ایجاد شده است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد:سال گذشته ۲۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم که از این رقم ۲۰ درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد:این آمادگی در بانک توسعه تعاون وجود دارد که به اعضای صندوق و کارگزاری های آن انواع خدمات بانکی ارائه شود.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر نیز در مراسم امضای تفاهم نامه گفت:تعاون کارآمدترین مدل برای تولید و اشتغال در کشور است.
بیت اله برقراری افزود:صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و جامعه هدف این صندوق ۳۰ میلیون نفر است.
وی ادامه داد:صندوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد و می توان با همکاری بانک توسعه تعاون محصولات کارآمدی برای اعضا تعریف کرد.
برقراری ابرازامیدواری کرد که این تفاهم نامه به سرعت وارد مرحل اجرا شود تا کارگزاری ها و بیمه شدگان صندوق از خدمات بانک توسعه تعاون بهره مند شوند.
سعید معادی،معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی نیز در این مراسم گفت:هم بانک توسعه تعاون و هم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر اهداف توسعه ای دارند و می توانند با طراحی مدل همکاری به جامعه هدف خود خدمت رسانی کنند.
گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه بانک توسعه تعاون انواع خدمات بانکی مورد نیاز صندوق در قالب تسهیلات اعتباری و خدمات مالی به صورت سرمایه در گردش ،تسهیلات خرید دین،گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی ،صدور انواع ضمانت نامه های بانکی و حدود اعتباری و تامین مالی پروژه های صندوق را در چارچوب مقررات و ضوابط بانک مرکزی ارائه می دهد.
در این تفاهم نامه صندوق متعهد شده است نسبت به تقویت منابع و گردش حساب ها و تمرکز عملیات بانکی خود در بانک اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا