امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۴۰۰ فرصت شغلی در مهدی‌شهر ایجاد می‌شود/ اجرای طرح «قطب دامپروری»

مهدی‌شهر- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، از اجرای مصوبه مهدی‌شهر، قطب دامپروری کشور خبر داد و گفت: با این طرح یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد رضا صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه اجرای مصوبه مهدی شهر، قطب دامپروری به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه این موضوع یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان است، بیان کرد: بزرگترین مجتمع دامپروری موضوع این طرح است که عملیات مطالعات آن آغاز شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی وظیفه مطالعه این طرح را بر عهده دارد، افزود: ۲۸۰ هکتار زمین در پنج نقطه این شهرستان برای اجرای طرحی در نظر گرفته که در صورت اجرا می‌تواند یک هزار و ۴۰۰ شغل هم ایجاد کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه اجرای مصوبه فوق با جدیت دنبال می‌شود، ابراز کرد: در این طرح مجتمع‌های دامداری ایجاد می‌شود.

صادقی با بیان اینکه رفع موانع این طرح در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه در هر مجتمع دامپروری بالغ بر ۱۲۰ هزار دام پیش بینی شده است، نیازمند ۱۶ لیتر آب بر ثانیه در هر مجتمع می‌باشیم.

وی با بیان اینکه تأمین زیر ساخت‌ها در ایجاد این مجتمع‌ها گام اولی است که در حال پیگیری و انجام است، افزود: دام سنگسری در ایران شناخته شده است همچنین باید گفت ما این صنعت را با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان مهدی‌شهر به قطب تبدیل دامپروری مبدل خواهیم کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا