اقتصاد کلان

سقوط ین برای سومین اقتصاد بزرگ جهان دردسرآفرین شد!

نظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان داد که ژاپن احتمالاً بزرگ‌ترین کسری تجاری خود را در نزدیک به ۹ سال گذشته در ماه اگوست به ثبت رساند زیرا سقوط ین به پایین ترین حد در ۲۴ سال گذشته هزینه‌های واردات را افزایش داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سقوط شدید ین باعث هشدارهای شفاهی جدیدی از سوی سیاست‌گذاران ژاپنی در این هفته شده است، در حالی که اقتصاددانان گفته‌اند کاهش ارزش پول می‌تواند تورم اصلی ژاپن را تا پایان سال به حدود ۳ درصد برساند و قدرت خرید خانوارها را کاهش دهد.

برآورد اقتصاددانان در این نظرسنجی نشان داد که تراز تجاری اگوست احتمالاً با کسری ۲.۳۹۸ تریلیون ین (۱۶.۸۰ میلیارد دلار) به پایان رسیده است زیرا افزایش ۴۶.۷ درصدی واردات از افزایش ۲۳.۶ درصدی صادرات پیشی گرفته است.

کسری مورد انتظار بزرگ‌ترین رکورد ماهانه از زمان کسری ۲.۷۹۰ تریلیون ینی در ژانویه ۲۰۱۴ خواهد بود. بر اساس داده‌های بازنگری شده تولید ناخالص داخلی در روز پنج‌شنبه، سومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه آوریل تا ژوئن سالانه ۳.۵ درصد به دلیل کاهش هزینه‌های خانوار و مشاغل به دلیل کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ رشد کرد اما تحلیلگران به چشم انداز رشد ژاپن به دلیل خطرات ناشی از تورم و تضعیف اقتصاد جهانی، چندان خوشبین نیستند.

به نقل از رویترز، این نظرسنجی نشان داد که سایر داده‌های هفته آینده احتمالاً نشان می‌دهند که تورم سالانه عمده‌فروشی ژاپن در ماه آگوست به ۸.۹ درصد رسیده است که از ۸.۶ درصد در جولای دوباره شتاب گرفته است زیرا نشان می‌دهد که شرکت‌ها با فشارهای بی‌امان قیمت‌ها مواجه هستند که باعث کاهش سود می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا