انرژی

صرفه‌جویی ۳۷۰ میلیون لیتری بنزین با جایگزینی ۲۱۳ هزار خودروی عمومی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تبدیل خودروهای عمومی بنزینی به گازسوز یکی از تکالیف این شرکت در سال‌های اخیر بوده است که با تبدیل ۲۱۳ هزار خودروی عمومی تاکنون، در مصرف ۳۷۰ میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی و ۱۲۶ میلیون دلار درآمد نصیب کشور شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی‌اکبر نژادعلی امروز در مراسم رونمایی از پنج طرح ملی زیرساختی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه رونق کسب و کار در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تنها با توسعه دولت الکترونیک شکل‌ می‌گیرد، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات که در سال ۱۳۹۹ به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، دستگاه‌های اجرایی باید توسعه دولت الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهند و خوشبختانه در این ارتباط، طی دو سال گذشته اقدام‌های بسیار مثبت و رو به جلویی انجام شده است.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر پیشگام بودن شرکت ملی پخش‌ فرآورده‌های نفتی در توسعه و اجرایی شدن اهداف دولت الکترونیک گفت: توسعه دولت الکترونیک در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران سرعت و چابکی فرآیندها، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی کارکنان، فراگیرشدن در حوزه کسب و کار و افزایش اعتماد میان مردم را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک در این شرکت سبب بازمهندسی فرآیند خواهد شد، افزود: استنادپذیری اسناد و مدارک در این شرکت با توسعه دولت الکترونیک نیز افزایش خواهد یافت؛ از سوی دیگر شفافیت در صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی از دیگر دستاوردهای برپایی سیستم جدید است.

نژادعلی اظهار کرد: تبدیل خودروهای عمومی بنزین به گازسوز یکی از تکالیف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال‌های اخیر بوده است که طبق مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده بود که یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو دوگانه‌سوز شوند که این رقم بر اساس ابلاغیه جدید، به یک میلیون و ۲۰۶ هزار خودرو تا پایان سال ۱۴۰۵ رسیده است.

امضای قرارداد با ۳۳۰ کارگاه برای تبدیل به گازسوز

وی همچنین از امضای قرارداد با ۳۳۰ کارگاه تبدیل خودرو به گازسوز خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۳ هزار خودرو در کشور گازسوز شده‌اند که از این محل، بیش از ۳۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی شده است، ضمن آنکه با توجه به هزینه ۷۲ میلیارد تومانی انجام شده در این زمینه، بیش از ۱۲۶ میلیون دلار درآمد برای کشور حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با یادآوری این که تا پایان شهریور ماه قرار است همه دستگاه‌های اجرایی حداقل یک سوم کارهای خود را از طریق پنجره دولت الکترونیک ارائه کنند، گفت: هم اکنون دو سوم سامانه‌های این شرکت به این پنجره متصل شده‌اند و با نصب سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به این پنجره به‌صورت کامل به پنجره واحد دولت الکترونیک متصل خواهیم شد.

نژادعلی در باره تکالیف قانونی اصل ۵۳ قانون اساسی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حوزه تمرکز حساب‌های دولت در خزانه‌داری کل کشور گفت: با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توانستیم از اوایل تابستان امسال، حساب‌های همه مناطق این شرکت به حساب سامانه متمرکز بانک مرکزی را متصل کنیم.

وی هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی در کشور را یکی دیگر از تکالیف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد و گفت: پروژه مربوط به انجام این تکلیف بنا به دلایلی سال‌ها مغفول مانده بود، اما از اواخر پارسال با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و بانک ملت توانستیم هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی را در مقیاس آزمایشگاهی به نتیجه برسانیم و این طرح هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در دو جایگاه دو منظوره در استان البرز اجرایی شده است.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا