انرژی

مقره‌شویی ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق اهواز

مدیرعامل برق اهواز از انجام عملیات مقره‌شویی ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط کلانشهر اهواز به منظور پایداری برق و انجام اقدامات پیشگیرانه خبرداد.

همچنین بخوانید

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع عملیات مقره‌شویی شبکه برق کلانشهر اهواز اظهار کرد: با توجه شرایط جوی منطقه و به منظور جلوگیری از نشست آلاینده‌ها روی شبکه، از ابتدای شهریور ماه سال جاری عملیات شستشوی ۲۵۰۰ کیلومتر از شبکه فشار متوسط برق در اهواز آغاز و در حال انجام است.

وی افزود: شست و شوی تجهیزات خطوط توزیع برق به منظور حفظ پایداری شبکه برق یک امر ضروری است که با استفاده از ۸۰ هزار لیتر آب مقطر با ضریب هدایت الکتریکی صفر در حال انجام است.

شیاری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این عملیات به مدت دو ماه و با شستشوی متوسط روزانه ۴۰ کیلومتر شبکه و با استفاده از ۸ گروه عملیاتی و استفاده از بزرگترین ناوگان و ماشین آلات ویژه شست و شو، کلیه تجهیزات منصوبه و خروجی‌ ایستگاه‌های برق در سطح کلانشهر اهواز شستشو و آلاینده‌های موجود از سطح آن پاک می‌شوند.

وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از اخلال در کسب و کار و بازار، این عملیات در معابر پرتراکم در روزهای تعطیل انجام خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق اهواز گفت: این عملیات با هدف حفظ و پایداری هرچه بیشتر شبکه و جلوگیری از قطع برق احتمالی ناشی از وجود آلاینده‌ها روی خطوط و همچنین در راستای تحقق حقوق شهروندی و افزایش رضایتمندی شهروندان و رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی در کلانشهر اهواز برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا