ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بزوس عنوان دومین ثروتمند بزرگ جهان را به میلیاردر هندی بخشید

بنیانگذار و رئیس هیات مدیره آمازون، جایگاه دومین ثروتمند بزرگ جهان را به میلیاردر هندی واگذار کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان داد جف بزوس روز جمعه ۱۶ سپتامبر به رتبه سومین ثروتمند بزرگ جهان نزول کرد. ثروت بزوس به ۱۴۵.۸ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۴۶.۹ میلیارد دلار ثروت گوتام آدانی رسید و آدانی در پایان روز، با ۱۴۷ میلیارد دلار ثروت، دومین ثروتمند بزرگ جهان شد. بزوس سال میلادی گذشته عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا واگذار کرده بود.

طبق اطلاعات شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، تنها یک میلیارد دلار بین بزوس و گوتام آدانی که میلیاردر هندی و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آدانی است، فاصله وجود دارد. ثروت بزوس در این رتبه بندی ۱۵۰ میلیارد دلار و ثروت آدانی، ۱۴۹ میلیارد دلار برآورد شد.

با توجه به این که عمده ثروت این دو نفر، مربوط به سهامی است که در شرکتهایشان در اختیار دارند، کاملا انتظار می رفت آدانی تا پایان روز جمعه از بزوس جلو بزند.

نوسان فعلی بازارها که ناشی از نگرانی‌ها نسبت به سلامت اقتصاد در مواجهه با افزایش سریع نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو برای مقابله با تورم است، روی سهام گروه‌های فناوری مانند آمازون، تاثیر منفی گذاشته است. ارزش سهام آمازون از ژانویه، حدود ۲۶ درصد ریزش کرده و در نتیجه، ثروت بزوس را امسال به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار کاهش داده است.

در مقابل، ثروت آدانی رشد فضایی داشته و از ژانویه، به میزان ۷۰.۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

موکش آمبانی، میلیاردر هندی دیگر، با ثروت ۸۸.۷ میلیارد دلار، دهم ثروتمند بزرگ جهان است و ثروتش امسال تا ۱۵ سپتامبر، ۱.۰۲ میلیارد دلار افزایش داشته است. اما روز جمعه ثروت آمبانی که رئیس و مدیرکل شرکت ریلانس اینداستریز است، ۱.۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

ابتدای سال ۲۰۲۲، آدانی ثروتمندترین مرد آسیا شد و بالاتر از آمبانی ایستاد.

ثروت سایر افراد حاضر در فهرست ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان هم کاهش پیدا کرده است.

ثروت ایلان ماسک که ثروتمندترین مرد جهان است، با ۶.۴۴ میلیارد دلار کاهش، به ۲۶۴ میلیارد دلار رسید.

برنارد آرنو، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت LVMH، حدود ۴۰.۲ میلیارد دلار از دست داد و ثروتش به ۱۳۸ میلیارد دلار رسید.

ثروت بیل گیتس، با ۲۶.۶ میلیارد دلار کاهش، به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید.

ثروت وارن بافت، ۱۲.۷ میلیارد دلار آب رفت و به ۹۶.۲ میلیارد دلار رسید.

ثروت لری پیج، یکی از دو موسس آلفابت، به میزان ۳۳.۷ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۹۴.۷ میلیارد دلار رسید و ثروت سرگی برلین، بنیانگذار دیگر آلفابت، با ۳۲.۹ میلیارد دلار کاهش، به ۹۰.۶ میلیارد دلار رسید.

ثروت لری الیسون با ۱۸.۱ میلیارد دلار کاهش، به ۸۹ میلیارد دلار رسید.

ثروت آدانی از اوت که سومین ثروتمند بزرگ جهان شد، به میزان ۱۲ میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که ثروت بزوس سه میلیارد دلار سقوط کرد.

درخشش اقبال آدامی در دوران پاندمی کووید ۱۹ آغاز شد. ثروت خالص وی در مارس سال ۲۰۲۰، بیش از شش میلیارد دلار بود اما از آن زمان ۲۵ برابر شده است. با توجه به این افزایش، احتمال این که آدانی تا پایان امسال از ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان سبقت بگیرد، وجود دارد.

آدانی ۶۰ ساله، چندان در غرب شناخته شده نیست. وی در سال ۱۹۶۲ در احمدآباد در غرب هند در خانواده متوسطی با هفت فرزند به دنیا آمد و پدرش فروشنده کوچک منسوجات بود. آدانی یک مدیر خودساخته است که از ۱۶ سالگی در شرکت بازرگانی الماس برادران ماهندرا مشغول به کار شد و در سال ۱۹۸۸، شرکت بازرگانی کالایی تاسیس کرد که در نهایت به تشکیلات عظیم آدانی تبدیل شد.

بر اساس گزارش وب سایت استریت، گروه آدانی اخیرا با خرید داراییهای سیمان شرکت هولسیم در هند، وارد بخش سیمان سازی شده و همچنین به دنبال راه اندازی یک کارخانه آلومینیوم است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا