بانک و بیمه

احتمالا ایتالیا نیم میلیون شغل را از دست بدهد

ایتالیا در معرض خطر از دست دادن ۵۸۲۰۰۰ شغل به دلیل بحران انرژی و رکود اقتصادی ناشی از آن است.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از راشاتودی، با استناد به مطالعه انجمن صنعتگران Confindustria، ایتالیا در معرض خطر از دست دادن ۵۸۲۰۰۰ شغل به دلیل بحران انرژی و رکود اقتصادی ناشی از آن است.

بر اساس یافته‌ها، اگر قیمت گاز در سطح فعلی خود باقی بماند، اقتصاد ایتالیا در سال آینده ۲.۲ درصد کوچک می‌شود و این کشور ۳۸۳۰۰۰ شغل را در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ از دست خواهد داد.

با این حال، اگر قیمت به ۲۹۸ یورو در هر مگاوات ساعت برسد، که سطح پیش‌بینی‌شده بر اساس آتی گاز فعلی است، ایتالیا ممکن است ۳.۲ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی داشته باشد و صدها هزار شغل از دست بدهد.

به گفته تحلیلگران، اگر روسیه از اکتبر عرضه گاز خود را به طور کامل قطع کند، ایتالیا با در نظر گرفتن ذخایر و منابع جایگزین موجود، ممکن است حدود ۸ درصد (۶.۴ میلیارد متر مکعب) کمتر از گاز مورد نیاز برای پوشش تقاضا باشد. چنین کمبودی می‌تواند منجر به تعطیلی گسترده مشاغل و صنایع در کشور شود.

ایتالیا تقریباً ۷۵ درصد از مصرف انرژی خود را به واردات متکی است. این کشور در ابتدای سال جاری ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کرد، اما در ماه جولای خریدهای روسیه به دلیل تحریم‌ها به ۲۵ درصد کاهش یافت.

در اوایل این ماه، زمانی که گازپروم به دلیل مشکلات فنی، جریان گازپروم از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را متوقف کرد، ایتالیا بسیاری از منابع خود را از روسیه از دست داد. دانیله فرانکو، وزیر اقتصاد ایتالیا اخیرا هشدار داد که هزینه واردات خالص انرژی ایتالیا می‌‍تواند در سال جاری دو برابر شود و به ۱۰۰ میلیارد یورو یا ۳ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا