بانک و بیمه

انجام تشریفات گمرکی خروج موقت حدود ۷ هزار کامیون در اربعین امسال

گمرک ایران به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران پیاده روی اربعین، در مدت زمانی ۲۱ روز، تشریفات گمرکی خروج موقت ۶ هزار و ۸۸۹ کامیون حامل تجهیزات مواکب و مواد مصرفی از گمرکات مرزی تعیین شده را در سریعترین زمان ممکن انجام داده است.


همچنین بخوانید

انجام تشریفات گمرکی خروج موقت حدود ۷ هزار کامیون در اربعین امسال

علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ۷ لغایت ۲۷ شهریور ماه سال جاری، از گمرکات مرزی ویژه تردد زائران و موکب داران، بالغ بر ۶ هزار و ۸۸۹ دستگاه کامیون حامل مواد مصرفی و تجهیرات و لوازم مواکب اربعین و بیش از ۷۰۰ دستگاه خودرو شامل اتوبوس، خودرو سواری، آمبولانس و ۴۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات پزشکی به صورت خروج موقت پس از انجام تشریفات گمرکی در سریعترین زمان ممکن از گمرکات یادشده تردد کردند.

رئیس کل گمرک ایران تشریح کرد: کارکنان خدوم و وظیفه شناس گمرک در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی به طور شبانه روزی در خدمت زائران بودند و با تلاش بی وقفه، تشریفات گمرکی مربوطه را در مرزهای تعیین شده با دقت و سرعت به انجام رساندند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بسیج امکانات و نیروی انسانی برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به استقبال کم نظیر عاشقان اباعبدالله از مراسم راهپیمایی اربعین در سال جاری، گمرک جمهوری اسلامی با اعزام نیروها از سایر گمرکات کشور و استقرار آنها در گمرکات پرتردد از جمله گمرک مرزی مهران، تلاش کرد تا زائران هنگام تردد از گمرک معطلی نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این با ایجاد هماهنگی و تعامل با سایر سازمان های مستقر در مرز و نمایندگان دیگر سازمان های خدمات رسان، تلاش شد تا از بروز هرگونه وقفه و مشکل در امر خدمات رسانی جلوگیری شود که با همکاری و فعالیت شبانه روزی همکاران زحمتکش، امیدواریم رضایت زائران عزیز را فراهم کرده باشیم.

 علیرضا مقدسی با اشاره به اقدامات و تصمیمات اتخاذشده در ستاد اربعین گمرک برای تسهیل در تردد و خروج زائران و موکب داران از گمرکات مرزی تعیین شده شامل مهران، چذابه، شلمچه، باشماق، پیرانشهر، خسروی و سومار اظهار داشت: برای سهولت در تردد زائران و تسریع و تسهیل در خروج موقت کامیون های حامل مواکب و مواد مصرفی از گمرکات مرزی، تمامی تشریفات گمرکی مربوطه با همکاری و تلاش گمرکات استانی در مراکز استان‌ها انجام گرفت که همین امر سبب شد تا تردد در گمرکات مرزی با سهولت بیشتری انجام شود.

به گفته وی ۲ گمرک میرجاوه و دوغارون نیز به زائران اتباع دیگر کشورها که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند، تسهیلات و خدمات لازم را ارائه دادند.

مقدسی ضمن قدردانی از زحمات همه کارکنان گمرکات مرزی، ستادی و گمرکات اجرایی کشور در ایام برگزاری مراسم اربعین امسال، همچنین از آمادگی کامل گمرک برای خدمات رسانی به همه زائران در هنگام بازگشت به کشور خبرداد و ابراز امیدواری کرد که با تامین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی لازم، گمرک بتواند در آینده خدمات بهتری به زائران عتبات عالیات ارائه نماید.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا