بورسبورس اوراق

شاخص‌ کل نیم درصد کاهش یافت

در جریان سومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۳۰۲ واحد (۰.۵۸ درصد) کاهش به رقم ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۶ هزار و ۷۶۰ واحدی (۰.۴۹درصد) به تراز یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، امروز سه‌شنبه، ۲۹ شهریور ماه، بیش از ۴ میلیارد و ۲۷۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۸ هزار و ۵۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۱۹ هزار و ۳۷۱ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۷ هزار و ۹۶۹ معامله به ارزش یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۱۰ هزار و ۸۹۰ معامله به ارزش ۸۴۸ میلیارد ریال و گروه حمل‌ونقل با ۴ هزار و ۷۱۲ معامله به ارزش ۸۳۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۹۶ واحد، شرکت تامین سرمایه امین با ۷۹ واحد، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۳۴ واحد، شرکت نورد آلومینیوم با ۳۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با ۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل،بانک پاسارگاد با ۸۳۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۵۰ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۵۳ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۱۹ واحد و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۲۹۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۲۹ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۷۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۲۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۲.۴ واحد، شرکت صنایع مادیران با ۲.۳ واحد، شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال با ۱.۳ واحد، شرکت ریل پردازسیر با ۱.۱۳ واحد و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن با ۱.۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸.۷ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۵.۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۵.۵ واحد، بانک دی با ۵ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا