صنعت، معدن، تجارت

سامانه شفاف سازی پرداخت تسهیلات راه اندازی می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: در هیئت وزیران مصوب شد که پرداخت تسهیلات به بخش تولید شفاف شود و بانک مرکزی موظف است سامانه‌های مبتنی بر پرداخت تسهیلات را راه اندازی کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، سید مهدی نیازی اظهار کرد: در شفاف سازی ارائه تسهیلات، باید از نقطه درخواست تسهیلات تا نقطه پرداخت اقساط به صورت شفاف و مشخص باشد به طوری که کسب و کارهای متقاضی، از نرخ جرایم، مدت بازپرداخت و میزان قرارداد مطلع شود.

در هیئت وزیران مصوب شد که پرداخت تسهیلات به بخش تولید شفاف شود و بانک مرکزی موظف است سامانه‌های مبتنی بر پرداخت تسهیلات را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: برای تأمین مالی بخش تولید، جلسات فشرده‌ای بین وزاری صمت، اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و تفاهم نامه‌های خوبی بین طرفین به امضا رسید. وزارت صمت از سال گذشته تأمین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر فاکتور را در نظام بانکی دنبال می‌کرد و در تفاهم نامه‌های جدید علاوه بر تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها، بحث نوسازی و احیای واحدهای تعطیل هم در دستور کار قرار می‌گیرد و ۵۰ همت در این حوزه تأمین خواهد شد تا بتوانیم با کمک بانک‌های عامل به احیای واحدها و بازسازی واحدهای صنعتی بپردازیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت گفت: سال گذشته یک بسته رفع موانع تولید تهیه شده بود که برخی از مصوبات آن در ستاد اقتصادی دولت تصویب و ابلاغ شد و برخی دیگر در جلسات سران قوا مصوب شد، تعدادی از مصوبات آن نیاز به تصویب در هیئت وزیران داشت که آن‌ها هم ابلاغ شدند.

وی افزود: رفع محدودیت‌های حوزه چک برگشتی نیز که برای واحدهای بالای ۱۰۰ نفر بود به واحدهای بالای ۵۰ نفر کاهش یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا