بانک و بیمه

ظرفیت تولید پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی اظهار داشت: به کوری چشم بدخواهان و به خوشحالی همپیمانان این کشور و ملت تا حدود یک دهه آینده ظرفیت نصب شده پتروشیمی به ۲ برابر فعلی یعنی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مرتضی شاهمیرزایی در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: زمام پیروزی انقلاب ما ۳ میلیون تن ظرفیت نصب شده و ۱.۵ میلیون تن تولید واقعی پتروشیمی داشتیم. بعد از پیروزی انقلاب به دلیل کودتاها و فتنه های مختلف که ار سوی لانه جاسوسی طراحی می‌شد که از جمله آن کودتای نوژه بود ما درگیر جنگ ۸ ساله شدیم و به این ترتیب ۱۰ سال امکان توسعه صنعت پتروشیمی فراهم نشد، چند سال هم زمان صرف بازسازی شهرها و روستاها شد، یعنی ۱۵ سال بعد از انقلاب وقت ما صرف برپایی انقلاب، جنگ و بازسازی شد و بعد از آن برنامه ریزی برای توسعه نفت و گاز با ظرفیت داخلی آغاز شد.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت نصب شده پتروشیمی کشور از مرز ۹۰ میلیون تن گذشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ظرفیت تولید پتروشیمی ۶۰ برابر بزرگ‌تر شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: با اینکه ۱۵ سال درگیر جنگ و بازسازی بودیم و در تمام این سالها هم تحریم بر بدنه این صنعت سنگینی می کرد اما موانع و محدودیت ها را برطرف کردیم و این شایسته مردم ایران است.

وی بیان کرد: به کوری چشم بدخواهان و به خوشحالی همپیمانان این کشور و ملت تا حدود یک دهه آینده ظرفیت نصب شده پتروشیمی به ۲ برابر فعلی یعنی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید.


خبر در حال تکمیل می باشد…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا