بورسبورس اوراق

چراغ شاخص قرمز ماند

در جریان آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۸۲ واحد (۰.۵۶ درصد) کاهش به رقم ۳۹۵ هزار و ۶۷۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۱ هزار و ۸۲۷ واحدی (۰.۸۷درصد) به تراز یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، امروز چهارشنبه، ۳۰ شهریور ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۴۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۸ هزار و ۶۹۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۵۰۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۹ هزار و ۷۵۳ معامله به ارزش یک هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۰ هزار و ۳۵۹ معامله به ارزش ۶۷۶ میلیارد ریال و گروه فراورده های نفتی با ۱۰ هزار و ۲۸۷ معامله به ارزش ۶۵۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، بانک کارآفرین با ۷۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۵۱.۵ واحد، شرکت تامین سرمایه امین با ۵۱ واحد، شرکت سایپا با ۳۶ واحد و شرکت دشت مرغاب با ۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۳۰۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۱۱۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۴۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۷۰۱ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۹۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۳۰ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۹۹.۹۲ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۳ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت صنایع مادیران با ۲ واحد، شرکت قاسم ایران با ۱.۸ واحد، شرکت جنرال الکترونیک با ۱.۵ واحد، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۱.۲ واحد و شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۰.۸۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۲۲.۸ واحد، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۶.۶۶ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴.۳۵ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۴.۳ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا