انرژی

امسال با کمترین تنش آبی در خوزستان مواجه بودیم

مدیرعامل آبفا کشور گفت: امسال به لطف خدا و اقدامات دولت و تلاش مدیریت صنعت آب و برق در خوزستان با کمترین تنش آبی مواجه بودیم.

اتابک جعفری در نشست مشترک با مدیران عامل آبفا خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان که امروز ۳۰ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نیرو و آبفا کشور، عزمی راسخ برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان دارند. به نحوی که اولین سفر رییس جمهور به خوزستان و بازدید از وضعیت پروژه های فاضلاب اهواز بود.

وی به اجرای پروژه غدیر برای آبرسانی به شهرهای هدف اشاره کرد و افزود: پروژه آبرسانی غدیر از آغاز دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و پیگیری وزیر نیرو سرعت گرفت. به نحوی که پروژه چند ساله در مدت زمان ۱۰ ماه وارد مدار بهره برداری شد و کام مردم دشت آزادگان، اهواز، شادگان، خرمشهر و آبادان از آب با کیفیت غدیر شیرین شد و این آغازی از خدمات این دولت به خوزستان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل آبفا کشور تصریح کرد: امسال به لطف خدا و اقدامات موثر دولت و تلاش مدیریت صنعت آب و برق در خوزستان شامل مدیران شرکت آبفا و سازمان آب و برق استان با کمترین تنش آبی مواجه بودیم.

سرانه آب شرب شهرهای خوزستان باید مطابق با استانداردها باشد

جعفری طرح غدیر را از طرح های مهم دولت در خوزستان برشمرد و خاطرنشان کرد: دو پروژه بسیار مهم در کشور در دستور کار بود. یکی پروژه همدان و دیگری پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان که اعتبارات قابل توجهی برای این پروژه ها در نظر گرفته شد. در این راستا طرح آبرسانی غدیر به سرانجام رسید و مردم استان خوزستان از آب شرب با کیفیت انتقالی از رودخانه دز توسط این خط بهره مند شدند.

وی ادامه داد: افتتاح خط غدیر به منظور تامین آب شرب با کیفیت صورت گرفته است و باید آب ورودی به فضای سبز و صنایع صرفا از منابع دیگری که برای این امر پیش بینی شده است تامین شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور اظهار کرد: تدابیر لازم برای تامین آب شرب اهواز از آب حیات و خط غدیر به صورت پایدار انجام شده است و در حال حاضر کیفیت آب شرب اهواز بسیار مطلوب است.

جعفری به جمع آوری انشعابات غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت: وضعیت سرانه آب شرب شهرهای خوزستان باید مطابق با استانداردها باشد و انشعابات غیر مجاز در استان جمع آوری شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا