اقتصاد کلان

هفتمین افزایش متوالی نرخ بهره انگلیس

بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را افزایش داد و هزینه وام را به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اکونومیک، بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره اصلی خود را ۵۰ واحد پایه افزایش داد و به ۲.۲۵ درصد رساند که هفتمین افزایش متوالی نرخ بهره است.

این بانک هزینه وام را نیز به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رساند.

بانک انگلیس تصمیم گرفته است که سهام اوراق قرضه دولتی بریتانیا را ۸۰ میلیارد پوند (۹۰ میلیارد دلار) طی ۱۲ ماه آینده کاهش دهد و در مجموع به ۷۵۸ میلیارد پوند برساند.

این سازمان اعلام کرد که عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز قیمت خرده‌فروشی انرژی بریتانیا پس از اعلام اقدامات حمایتی از جمله تضمین قیمت انرژی توسط دولت، کاهش یافته است.

در بیانیه بانک آمده است: «با توجه به ضمانت قیمت انرژی، اوج تورم اندازه‌گیری شده به‌عنوان شاخص قیمت مصرف‌کننده در حال حاضر به احتمال زیاد کمتر از پیش‌بینی‌ گزارش آگوست است و در اکتبر کمتر از ۱۱ درصد خواهد بود».

با این وجود، قبض‌های انرژی همچنان صعودی است و انتظار می‌رود تورم در ترکیب با اثرات غیرمستقیم هزینه‌های انرژی بالاتر، قبل از شروع کاهش، در طی چند ماه آینده بالای ۱۰ درصد باقی بماند.

بانک مرکزی بریتانیا اعلام کرد که اقدامات لازم را برای کاهش تورم تا هدف دو درصدی پایدار در میان‌مدت انجام خواهد داد.

تورم سالانه بریتانیا به‌طور غیرمنتظره‌ای از ۱۰.۱ درصد در ماه جولای به ۹.۹ درصد در ماه آگوست کاهش یافت که بالاترین میزان از سال ۱۹۸۲ بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا