بورسبورس اوراق

برای کسب بازدهی معقول دو ساله سرمایه‌گذاری کنید

حمیدرضا افشار گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با دید دو ساله می‌تواند بازدهی معقولی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حمیدرضا افشار، کارشناس بازار سرمایه به بررسی تحولات مهمی که در بازار سرمایه رخ می‌دهد، پرداخت و به بورسان گفت: رفتار توده‌ای که این روزها در بازار سرمایه مشاهده می‌کنیم از میراث دولت قبل است. سرمایه‌گذاران باید روی دید زمانی خود بیش از گذشته کار کنند و دانش و صبر را سرلوحه کارها و اقدامات خود در بازار سرمایه قرار دهند.

وی با اعلام اینکه قیمت‌های فعلی در میان مدت و بلندمدت برای سرمایه‌گذاران جذاب خواهد شد، اظهار کرد: رفتارهای هیجانی سهامداران مساله‌ای است که به مروز زمان باید در بازار سرمایه کاهش یابد و سهامدار با خبرهای درست و تحلیل‌های بنیادی اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید سهم کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ هیجانات زودگذر است و سرمایه‌گذاران بزرگ در نهایت به این نتیجه می‌رسند که براساس تحلیل درست وارد بازار شده و سهم مورد نظر خود را خرید کنند.

افشار تاکید کرد: با کاهش هیجانات، بازار کاراتر پیش خواهد رفت و اصلی‌ترین ضربه‌ای که طی دو سال گذشته بر بازار وارد شد، موجی از سرمایه‌گذارانی بود که چشم بسته و بدون تحلیل و تنها براساس هیجانی که شکل گرفته شده بود، وارد بازار شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که شروع عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه را اتفاق مثبت ارزیابی می‌کنید یا خیر، بیان کرد: عرضه‌های اولیه جذابیت خاصی برای سهامداران خرد دارد چرا که ضمن عمق بخشی به بازار رونق کوتاه مدتی را برای بازار به همراه دارد. بنابراین، حضور شرکت‌های کوچک در بازار سرمایه و عرضه‌های اولیه آنان برای سهامداران و پرتفوی آنان جذاب است و خروج نقدینگی را به همراه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در صورت احیای برجام، گروه بانکی‌ها و خودرو در کوتاه مدت و میان مدت جزو گروه‌های ارزنده خواهند بود اما به طور قطع، گروه پالایشی‌ها چه برجام و چه بدون برجام جزو گروه‌های با ارزنده بازار سرمایه هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا