خودروصنعت، معدن، تجارت

رونق فروش موتور گیربکس های استوک ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار


رئیس اتحادیه تعمیرکاران خوردو گفت: قطعات یدکی قاچاق و استوک در بازار به وفور یافت می شود و واحدهای نظارتی نیز هنوز در این رابطه نتوانستند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در طول چند ماه اخیر بازار قطعات یدکی خودرو با التهابات بسیاری روبرو شده است حضور برندهای متفرقه که به صورت قاچاق وارد بازار شده مشکلات متعددی را برای مصرف کنندگان به وجود آورده است.

وزارت صنعت برای مدیریت این موضوع طرح مقابله با قاچاق را در گروه کالایی قطعات یدکی اعمال کرده است به نحوی که تمام کالاها باید کد شناسه داشته باشند در غیر این صورت قاچاق محسوب می شوند .

با وجود اجرا شدن این قانون هنوز بازار قطعات یدکی مملو از قطعات فاقد استاندارد و قاچاق و حتی استوک است. مشتریان هم با مشاهده قیمت های ارزان آنها نسبت به قطعات اصل اقدام به خرید این کالاها می کنند.

این درحالیست که با مصرف انها خودرو دچار مشکل شده و باز باید راهی تعمیرگاه ها برای رفع ایرادات خودروها شوند. به اعتقاد فعالان بازار قطعات یدکی بازار پر از کالای قاچاق است.

 نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو نیز با گلایه از وجود قطعات تقلبی و استوک در بازار به خبرنگار تسنیم می گوید: باید دولت مدیریت لازم را در این رابطه انجام دهد.

وی با اعلام اینکه خرید و فروش موتور گیربکس استوک در بازار زیاد شده است، گفت: معلوم نیست این موتورها از کجا و از کدام خودروها برداشته و در تعمیرگاه ها یا مغازه ها به مشتریان فروخته می شود. جالب اینجاست قیمته ای بالایی نیز برای این موتور گیربکس ها اعلام می شود که تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز است.

نیک آیین با انتقاد از اینکه موتورهای گیربکس را بدون شرایط خودروها بر روی آنها نصب می کنند، افزود: موتورگیربکس نو نیز در بازار وجود ندارد و همین موضوع عاملی شده تا قطعات تقلبی و استوک در مغازه ها به مردم فروخته شود.

وی از واحدهای نظارتی درخواست کرد تا فکری به حال بازار قطعات یدکی خودرو کنند و برخورد لازم را با فروشندگان قطعات استوک و قاچاق انجام دهند تا در آینده شاهد خطرات جبران ناپذیر در انواع خودروها نباشیم.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا