بانکبانک و بیمه

جزئیات آسیب به بانک‌ها در ناآرامی‌های اخیر / ۱۲ شعبه تخریب شدند

در ناآرامی های چند روز گذشته ۱۲ شعبه بانکی تخریب شده و ۲۱۹ دستگاه خودپرداز آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یک هفته از تجمعات مردمی به دنبال همدردی با ضایعه درگذشت مهسا امینی و درخواست اعلام شفاف جزئیات ماجرا از سوی مسئولان می‌گذرد، اما در روز‌های اخیر برخی افراد سودجو و سازمان‌یافته سمت و سوی مطالبات مدنی مردم را به سمت تخریب و اخلالگری هدایت کردند. به طور قطع مردمی که به برخی مطالبات مدنی خود اعتراض دارند دست به تخریب اموال عمومی و بیت‌المال نخواهند زد و این افراد اخلالگر هستند که سعی در برهم زدن نظم عمومی و تشویش افکار عمومی در این قسم ماجرا‌ها را دارند.

 

همچنین بخوانید

علیرضا قیطاسی؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا از تخریب ۱۲ شعبه بانک در کشور خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از این میزان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد و نیمی دیگر هم ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

 

وی با بیان اینکه این‌ها اموال عمومی است و صدمه زدن به آن‌ها آسیب به اقتصاد و زندگی مردم است، تاکید کرد: شیشه‌های ۲۴۰ شعبه شکسته شده است و ۲۱۹ دستگاه خودپرداز نیز آسیب دید.

 

قیطاسی تاکید کرد: ۱۳۴ دوربین در بیرون از شعب تخریب شده و تابلو سردر ۱۰ شعبه نیز آسیب دیده است. همچنین برای ۱۱ شعبه هم خسارت جزئی ایجاد و ۲ مورد هم سرقت از شعب اعلام شده است.

 

این آسیب‌ها عمدتا در شهرستان‌های مختلف بوده و در تهران هیچ موردی اعلام نشده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا