بورسبورس اوراق

افت ۶۹ هزار واحدی شاخص بورس در شهریور امسال


شاخص بورس در تیر امسال طی ۲۱روز معاملاتی، با ثبت ۶۹هزار و ۲۵۰واحد کاهش، معادل ۴.۸۶ درصد افت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از جریان معاملات بورس اوراق بهادار در شهریور امسال تعداد ۱۱۴میلیارد و ۴۶۰میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۹۱۹هزار و ۱۴۳میلیارد ریال در بیش از ۶میلیون و ۲۷۹هزار و ۶۰۴دفعه طی ۲۱روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با ماه قبل خود به ترتیب ۳۲.۹۰ درصد کاهش، ۳.۳۶ درصد افزایش و ۳.۹۵ درصد افت را نشان می‌دهد.

این درحالی است که تعداد ۲۳میلیارد و ۸۴۹میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۳۲هزار و ۴۹۲میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته که نسبت به مردادماه به ترتیب ۷.۲۳ و ۸.۲۲ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۲۱روز، با ۶۹هزار و ۲۵۰واحد کاهش، معادل ۴.۸۶ درصد افت کرده و به رقم یک میلیون و ۳۵۵هزار و ۲۴۱واحد در پایان این ماه رسیده است. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با هزار و ۶۱۸واحد کاهش، معادل ۰.۴۱درصد افت کرده و رقم ۳۹۵هزار و ۶۷۸واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۶۰هزار و ۱۳۹واحد افت در این مدت به رقم ۱۰۰۷هزار و ۴۱۰واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۱هزار و ۴۶واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۶۸۲هزار و ۷۰۰واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۵.۶۳درصد افت و شاخص بازار دوم با ۳.۹۷ درصد کاهش همراه شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا