بانکبانک و بیمه

تشریح عملکرد مدیریت شعب استان قم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم

مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم از ابتدای استقرار دولت سیزدهم ۱۴۵۰ میلیارد ریال وام تکلیفی اعطا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «سید حسین دامادی» مدیر شعب استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران بازوی اجرایی و مالی دولت مردم بوده، گفت: این بانک همگام با دولت سیزدهم ۱۶۲۳ فقره وام قرض الحسنه تکلیفی به ارزش تقریبی ۱۴۵۰ میلیارد ریال، شامل وام ازدواج، فرزندآوری و مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به نیازمندان استان قم اعطا کرده است.
وی با بیان اینکه به فرهنگ متعالی قرض الحسنه رویکرد تخصصی و قرآنی داریم، گفت: اعطای ۳۷۶۰ فقره وام قرض الحسنه بدون ضامن به ارزش ۷۱۰ میلیارد ریال، از دیگر خدمات این بانک در استان قم طی سال اخیر بوده است.
«سید حسین دامادی» با بیان اینکه معوقات مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم در حد نیم درصد است، عنوان کرد: با وجود اینکه بیش از ۸۰ درصد منابع این بانک به مشتریان در قالب وام قرض الحسنه پرداخت‌ شده، اما درصد معوقات آن بسیار ناچیز است که نشان از اعتماد دوطرفه بین بانک و مشتریان دارد.
خیرین بازوی حیاتی بانک در توسعه فرهنگ قرض الحسنه
مدیر شعب استان قم با اشاره به پرداخت وام بدون ضامن، یادآور شد: این بانک به مشتریان خوش‌حسابی که شرایط لازم را در سامانه اعتبارسنجی مشتریان داشته باشند، به‌ شرط داشتن شغل، وام‌های بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
وی اظهار داشت: در یک سال گذشته به ۳۲۵ نفر ۱۴۳ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری، ۱۱۸۰ میلیارد ریال وام ازدواج نیز به ۱۱۴۸ نفر و از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی ۱۱۷ فقره به ارزش ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و به اعضای سازمان بهزیستی ۳۳ فقره به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه تکلیفی پرداخت شده است.
در بخش دیگری از این نشست خبری، معاون مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم با برشمردن گوشه ای از خدمات این بانک گفت: اعطای وام قرض‌الحسنه با هدف اشتغال و توانمندسازی روستائیان، مددجویان نهادهای حمایتی، زنان سرپرست خانوار، مراکز تولیدی و خدماتی، درمان افراد نیازمند، دانشجویان، کمک به احداث نیروگاه‌های خورشیدی، وام های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، حمایت از کالاهای ایرانی، حمایت از مؤسسات خیریه و هیأتها، وام‌های ازدواج و فرزندآوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بخش مهمی از وام های پرداختی بانک قرض الحسنه مهر ایران است.
برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی- هنری قرض الحسنه مهر ایران
سیدرضا راستی الحسینی با تأکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از شفاف ترین و حرفه ای ترین تراز نامه های مالی را بین شبکه بانکی کشور دارد، بیان کرد: این بانک با همکاری ۶ سازمان مردم نهاد توانسته در سطح کشور ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کند که نشان دهنده اولویت‌بخشی به مساله مهم اشتغال زایی است.
وی با اعلام اینکه اولین شعبه مجازی بانکداری در شعبه فلکه جهاد قم را راه اندازی کرده ایم، گفت: خدمات حساب آنلاین بانک یکی از پیشرفته ترین سامانه های الکترونیکی با امکانات متنوع است و توانسته ایم در سطح کشور بیش از ۱۸هزار و ۷۰۰ درخواست افتتاح حساب آنلاین ثبت کنیم.
معاون مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم در پایان از برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه «مهر ایران» خبر داد و گفت: یکی از اهداف بلند بانک این است که هر ایرانی یک کارت مهر به عنوان کارت زندگی داشته باشد که با آن بتواند تمام امور جاری خود را به نحو احسن انجام داده و از وام های قرض الحسنه نیز برخوردار باشد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا