بانکبانک و بیمه

رتبه دوم بانک تجارت در پرداخت وام بدون ضامن

بانک تجارت از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه امسال در شاخص «پرداخت وام بدون ضامن» با پرداخت ۶۱ هزار و دوازده فقره به مبلغ جمعا بیش از چهار هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال در رتبه دوم بین بانک‌های کشور قرار دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی ماه بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند.

همچنین بخوانید

به دنبال این رویکرد، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در ۲۹ دی ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و در همین راستا از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مرداد ماه با جهشی قابل توجه به ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان رشد داشته است.

مطابق گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک تجارت با پرداخت ۶۱ هزار و دوازده فقره به مبلغ جمعا بیش از چهار هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و سهم ۱۸ درصدی از مجموع پرداختی تمامی بانک‌های کشور رتبه دوم را در پرداخت وام بدون ضامن دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا