ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

در آینده زندگی بدون واقعیت افزوده غیرقابل تصور می‌شود

تیم کوک، مدیرعامل اپل در اظهاراتی، اعلام کرد در آینده، افراد به این فکر خواهند کرد که چطور بدون واقعیت افزوده زندگی می‌کردیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تیم کوک در مصاحبه انحصاری با شبکه خبری بی بی سی، گفت: تصور می‌کند واقعیت افزوده (AR) و مفهوم متاورس، عمیق هستند. در آینده، افراد به این فکر خواهند کرد که چطور بدون واقعیت افزوده زندگی می‌کردیم.

واقعیت افزوده، ترکیبی از محتوای دیجیتالی و دنیای واقعی است. یک مثال خیلی ساده، می‌تواند استفاده از گوشی برای مشاهده مبلمان مجازی در خانه پیش از خرید آنها باشد.

متاورس مفهوم دنیاهای کاملا مجازی است و شرکتهای بزرگ فناوری، سرمایه گذاری بالایی در آن انجام می دهند به خصوص شرکت مِتا که نام برند خود را از فیس بوک تغییر داد تا اولویت جدیدش را منعکس کند.

تیم کوک در این مصاحبه همچنین گفت: هنوز در بزرگترین شرکتهای فناوری جهان از جمله شرکت خودش، زنان به حد کافی حضور ندارند. وی اظهار کرد: فناوری بدون نیروی کار متنوع‌تر، نخواهد توانست به نزدیک آنچه می‌تواند دست پیدا کند، برسد. هیچ بهانه خوبی برای عدم حضور زنان در این حوزه، وجود ندارد.

اپل به تازگی برنامه توسعه بنیانگذارانش برای موسسان و سازندگان اپلیکیشن زن در انگلیس را راه اندازی کرده است.

مدیرعامل اپل گفت: تصور می‌کنم جوهر فناوری و تاثیر آن بر بشریت، به حضور زنان بستگی دارد. اگرچه شرکتهایی شامل اپل، پیشرفتهایی در زمینه تنوع نیروی کار داشته‌اند اما برای حوزه فناوری، بهانه‌های خوبی برای بکار نگرفتن زنان بیشتر وجود ندارد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، زنان در آمریکا ۳۵ درصد از نیروی کار اپل را در سال ۲۰۲۱ تشکیل دادند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا