انرژی

بذل و بخشش یک میلیارد یورویی شرکت نیروی فرانسوی به مشتریانش

شرکت نیروی RTE فرانسه قصد دارد ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از یک میلیارد یورو (۹۶۱ میلیون دلار) درآمد اضافی که کسب کرده است را به مشتریانش برگرداند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی و نقدی انرژی اروپا در طول تابستان، به دلیل نگرانی‌های مربوط به تامین گاز در پی جنگ در اوکراین و کاهش عرضه روسیه، رشد سرسام آوری پیدا کردند. تحریمهای غربی علیه مسکو بر سر جنگ در اوکراین و کاهش کم‌سابقه تولید نیروی هسته‌ای فرانسه، هم این وضعیت را تشدید کرد.

اما شرکت RTE درآمدهای بادآورده‌ای در طول این بحران داشته که بخشی از آن، مربوط به پرداخت هزینه دسترسی از سوی واردکنندگان و صادرکنندگان برق برای استفاده از اتصال دهنده‌های بین مرزی متعلق به این شرکت بوده است. شرکت دولتی برق فرانسه (EDF)، ۵٠.١ درصد سهم در شرکت RTE دارد.

قیمت این تعرفه بر اساس حجم مبادله شده در نقاط اتصال دهنده و اختلاف قیمت برق بین فرانسه و همسایگانش، متغیر بوده است.

لوران مارتل، مدیر مسئول فاینانس و خرید شرکت RTE به خبرنگاران گفت:‌ درآمد مازاد ما از یک میلیارد یورو فراتر رفته است. رقم دقیق تا پایان سال معلوم می‌شود اما انتظار داریم ۱.۵ میلیارد یورو یا بیشتر باشد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت RTE چهار نوع مشتری شامل تولیدکنندگان برق مانند EDF، اِنژی و یونی‌پر، مصرف‌کنندگان صنعتی، تامین‌کنندگان برق و معامله‌گران برق دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا