بورسبورس اوراق

تمام شاخص‌ها منفی شدند

در جریان نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۳۶۰ واحد (۱.۶۲درصد) کاهش به رقم ۳۸۶ هزار و ۱۳۷ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۵ هزار و ۶۸۴ واحدی (۱.۱۶درصد) به تراز یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، امروز شنبه، ۹ مهر ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۵۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۵ هزار و ۸۰۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فراورده های نفتی با ۱۸ هزار و ۹۹۴ معامله به ارزش یک هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۳ هزار و ۶۶۰ معامله به ارزش یک هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۷ هزار و ۷۵۶ معامله به ارزش ۹۰۲ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۱۳ هزار و ۸۵۷ معامله به ارزش ۸۴۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۱۷۱ واحد، بیمه دانا با ۴۸ واحد، شرکت انتقال داده های آسیاتک با ۳۱ واحد، شرکت نفت سپاهان با ۲۵ واحد و شرکت سیمان اصفهان با ۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۵۵۰ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباش با ۱۰۷۱ واحد، شرکت صنایع ملی مس ایران با ۱۰۶۳ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۵۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۸۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۹ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۰۱ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱.۵ واحد، شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک با ۰.۹۴ واحد و شرکت لیزینگ ایران و شرق با ۰.۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۲ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۵ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۸ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۷.۹ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا